خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی؛

اعتقاد دارم مافیای بسیار قوی خودرو در کشور وجود دارد

سیاهکلی گفت: همچنان اعتقاد دارم مافیای خودرو در کشور وجود دارد و بسیار هم قوی است و همچنان امیدوارم پیگیری ها به نتیجه برسد و مردم از خودروی ارزان و با کیفیت برخوردار شوند.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۱۰
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنعت مجلس با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات باغستان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد.

سیاهکلی در این نشست با اشاره به نقش رسانه در اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی بیان کرد: رسانه ها وقتی در میدان هستند دارای دموکراسی و جریان اطلاع رسانی خاصی می باشند. شفاف سازی با دستان رسانه محقق می شود و مسوولیت پذیری، نظارت، خدمتگزاری جایگاه والای رسانه است.

وی گفت: بنده با شعار خدمت محوری در انتخابات شرکت کردم و نقص استان این است که مطالبه گری در استان ما ضعیف است و هنوز هم رونق نگرفته است و این مطالبه گری نه از سوی رسانه بلکه از سوی مردم کمتر دیده می شود. با هدف مطالبه گری و ایجاد مطالبه گری و خدمت رسانی به میدان آمدیم این در حالی است که مقوله گفتمان سازی هنوز در استان ما شکل نگرفته است و رسانه در مسیر این گفتمان سازی و مطالبه گری، انصاف و اشراف بر امور را در دستور کار خود قرار دهد.

سیاهکلی با ارائه گزارشی از حضور در روستاها برای پیگیری مشکلات مردم افزود: در دو سال گذشته از مجموع حدود 800 روستای استان با سفر به بیش از 600 روستا، در میان مردم حضور یافته و مشکلات آنها را پیگیری کرده ام و برای 270 روستا مصوبه اجرایی گرفته ایم و در ملاقات های مردمی در دفتر تقریبا نیمی از مشکلات مردم را در محل حل می کنیم تا اعتماد آنها به نظام، انقلاب و دولت مردمی جلب شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت استیضاح وزیر صمت نیز گفت: نگاه وزیر صمت به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای و انحصار خودروسازی و بی توجهی به مطالبات نمایندگان اشکال اساسی دارد و برنامه های وی نمی تواند مردم را از چالش گرانی و بی کیفیتی خودرو رها کند لذا استیضاح وزیرصمت را کلید زدیم.

وی عنوان کرد: برای حل مشکل خودرو دو راهکار وجود دارد و با تولید باید عرضه و تقاضا را کنترل و با واردات و ایجاد رقابت بایستی کیفیت خودروها را بالا ببریم تا مصرف کننده بیش از این آسیب نبیند.

سیاهکلی بیان کرد: اینجانب سردمدار استیضاح وزیر صمت بودم البته از هیچ نماینده ای امضا نگرفتم تا هر کسی با اختیار و اطلاع از وضعیت مردم در جمع مخالفان قرار گیرد که در نهایت 41 نماینده این استیضاح را امضا کردند اما با رایزنی آن را به 17 نفر کاهش دادند.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در آخرین جلسه هم در کمیسیون از سخنان آقای فاطمی امین قانع نشدیم و 17 نماینده محکم ایستادند و اخیرا از سوی رئیس مجلس اعلام شد رئیس جمهور با تشکیل دو وزارتخانه صمت و بازرگانی موافقت کرده و لایحه آن را تقدیم مجلس خواهند کرد و دو ماه فرصت خواستند تا تفکیک وزارت صمت محقق شود.

سیاهکلی ادامه داد: همچنان اعتقاد دارم مافیای خودرو در کشور وجود دارد و بسیار هم قوی است و همچنان امیدوارم پیگیری ها به نتیجه برسد و مردم از خودروی ارزان و با کیفیت برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: در خصوص بانک مرکزی هم اعتقاد دارم بانک ها خوب عمل نمی کنند و دریافت بهره بالا در توان تولید کننده نیست و سیاست های اشتباه بانک مرکزی مشکل ساز شده و خواستار تحقیق و تفحص از این بانک نیز هستیم.

کار سیاسی نمی کنم/ امروز فقط باید به مردم خدمت کرد

این نماینده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: کار سیاسی نکرده و نخواهم کرد زیرا باور دارم کار زمین مانده زیاد است و این مردم شایسته خدمات بیشتری هستند و ما نباید این فرصت را در سیاسی بازی تلف کنیم.

وی در خصوص رفع آلودگی سیمان آبیک هم اظهارداشت: برای الحاق کارخانه سیمان به محدوده جغرافیایی استان پیگیر هستیم و در صورت موافقت با این کار می توانیم با ابزار قانونی برای رفع آلودگی آن اقدام کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: در سفر رئیس جمهور به استان بیش از 12 هزار میلیارد تومان مصوب شد که احداث فرودگاه، ادامه متروی هشتگرد به قزوین؛ ساخت راه آهن قزوین به قم، رفع نقاط حادثه خیز، اصلاح راههای روستایی، احداث هاب لجستیک و تعریض جاده قزوین به بویین زهرا و دو بانده کردن جاده قزوین به آبیک نیز در آن دیده شده است.

وضعیت بودجه را استاندار باید پاسخگو باشد

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه ضعیف بودجه استان نیز بیان کرد: سال گذشته در جریان کار بودیم و 300 درصد رشد بودجه محقق شد اما امسال ما نمایندگان متوجه نشدیم که این بودجه چه زمانی تصویب شد و آقای استاندار باید پاسخگو باشد.

سیاهکلی تصریح کرد: در خصوص عملکرد استاندار قزوین هنوز زود است و از ایشان گزارش یک ساله خواسته ام تا قضاوت درستی داشته باشم و نظرم را پس از گزارش و ارزیابی آن اعلام خواهم کرد.

شکایت از مدیران استان کاهش یافته است

این نماینده در خصوص نظارت بر عملکرد مدیران استان تصریح کرد: بار دیگر اعلام می کنیم هر شهروندی اگر به مدیری در اداره مراجعه کرد و برخورد مناسبی با وی صورت نگرفت به دفتر اینجانب مراجعه کند تا بسرعت آن را پیگیری کنم تا مطالبات مردم پاسخ داده شود.

در انتصاب ها دخالت و اصرار نمی کنم/ مشورت می دهم

سیاهکلی یادآور شد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری اینجانب در انتصابات دخالت نمی کنم اما مشورت می دهم زیرا وظیفه نظارتی داریم و اگر فردی را از ما برای مدیریت استعلام کنند حتما نظر خود را اعلام می کنیم اما برای هیچ فردی اصرار بر انتخاب نخواهم کرد تا بتوانم ناظر بر عملکرد مدیران بوده و آنها را در مقابل مردم پاسخگو کنم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اضافه کرد: طرح صیانت با نظر کارشناسی حدود 80 درصد تغییر کرد و به صحن آمد که پیشنهاد دادم ماده 85 شود تا از یک تیم تخصصی استفاده شود چون در مجلس نمی توان به طور کارشناسی در مورد آن تصمیم گرفت. در نهایت این طرح به عنوان طرح تنظیم گری فضای مجازی تبدیل شد و 90 درصد تغییر یافت اما باور دارم فضای مجازی عرصه زندگی مردم است و اگر درست مدیریت شود دستاورد زیادی برای همه خواهد داشت و نباید کاری کنیم که به مردم آسیب وارد شود.

سیاهکلی در خصوص نحوه واگذاری مسکن به افراد کم درآمد که مورد انتقاد خبرنگاران بود نیز گفت: نحوه واگذاری و دریافت پیش پرداخت ها با توان مالی مردم هماهنگ نیست و آن را در مجلس پیگیری خواهم کرد.

وی درخصوص ترک فعل مدیران هم گفت: باید تعریف دقیقی از موضوع ترک فعل داشته باشیم تا این مقدار جسارت مدیران هم گرفته نشود و اگر محدوده ترک فعل تعیین نشود دچار مشکلات دیگری می شویم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها