خبرهای داغ:

تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکل و ظاهری قابل پذیرش نیست

شاهرود_ نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس ضمن تاکید بر حفظ استقلال و ملی بودن دانشگاه صنعتی شاهرود، بحث سند آمایش را یک بحث سیاسی و غیر کارشناسی برشمرد.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۷۱
|
۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکل و ظاهری قابل پذیرش نیستبه گزارش خبرگزاری بسیج، جلسه شورای دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور سرپرست دانشگاه و نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی و هیات همراه در محل تالار کوثر دانشگاه صنعتی برگزار شد.
در این نشست مرتضی ایزدی فرد سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود، ضمن عرض خیر مقدم و اشاره به تاریخچه و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه؛ به تعداد پردیس ها، اساتید، دانشجویان، رشته‌های دایر، قرارداد‌های تحقیقاتی، مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه پرداخت و با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان در رشته‌های فنی و مهندسی در سطح ملی و بین المللی و رفع موانع موجود برای نیل به این هدف اشاره نمود و خواستار پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص شد.
او همچنین با بیان موضوع همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و نبود اعتبارات لازم در این خصوص خواستار اقدام یکپارچه توسط مسئولان ذیربط شد.
علی اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز در جلسه شورای دانشگاه، موتور محرکه هر کشور را نیروی انسانی برشمرد که موجب ارزش و وجاهت به مکانها، ساختمان‌ها و ساختار‌ها می‌شود.
خانی با اشاره به تصویب برخی قوانین، طرح‌ها و لوایح گفت: اگر برای اجرای قوانین و مصوبات مجلس و دولت اعتبار و بودجه مشخص پیش بینی یا محقق نشده باشد، امکان اجرای لوایح و طرح‌های تصویبی وجود نداشته و موجب ابتر ماندن امور در مسیر اجرایی خواهد شد.
او به روند تغییرات اقتصادی در پیشروی دولت اشاره کرد و افزود: دولت با شناخت همه تنگنا‌ها و مشکلات موجود؛ جراحی اقتصادی را لازمه کار دانسته و در این مسیر اقدامات خوبی را انجام داده است.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکلی قابل پذیرش نیست.
او ضمن تاکید بر حفظ استقلال و ملی بودن دانشگاه صنعتی شاهرود، بحث سند آمایش را یک بحث سیاسی و غیر کارشناسی برشمرد و تاکید نمود: تضعیف دانشگاه صنعتی شاهرود به هر شکل و ظاهری قابل پذیرش نیست.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی که در روز‌های گذشته از حوزه‌های آزمون سراسری دانشگاه‌ها بازدید کرده بودند ضمن اشاره به کاهش و عدم استقبال دانش آموزان در برخی رشته‌های تحصیلی دانشگاهی، افزود: این امر مهم باید به عنوان یک موضوع کلان کشوری تحت بررسی کارشناسی قرار گیرد و چاره اندیشی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار