برگزاری نشست ستاد بزرگداشت شهید شاخص بسیج حقوقدانان در بوشهر

نخستین نشست ستاد بزرگداشت شهید سید میر بهزاد شهریاری شهید شاخص سازمان بسیج حقوقدانان کشور در بندر بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۷۶۲
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست گفت: شهید یک کتاب بسیار بزرگ با محتوای آسمانی و زیبا است که آیینه تمام نمای یک زندگی موفق است.

برگزاری نشست ستاد بزرگداشت شهید شاخص بسیج حقوقدانان در بوشهر

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری برگزاری مراسمات بزرگداشت شهدا را مهم ارزیابی و اظهار کرد: دو بعد تجلیل و تعلیم در برگزاری بزرگداشت شهدا اهمیت دارد که لازم است در بعد تجلیل، از شخصیت و بزرگی شهدا قدردانی شود و در بعد تعلیم نیز لازم است دانشگاه آموزه‌های شهید به روی مردم باز شود تا با این وسیله، مقابله با تهاجم نرمی صورت گیرد که قصد دارند به وسیله آن، نام و راه شهدا به فراموشی سپرده شود.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال فراموش کردن نام و راه شهدا در سطح جامعه هستند تا از این مسیر بتوانند تأثیرگذاری شهدا را محو کنند و نسل جدید با ابعاد زندگی شهدا آشنا نشوند و در عوض، نام‌ها و راه‌های دیگری جایگزین آن شود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر در تاریخ زندگی خود شهدای بسیاری از احمد خان تنگستانی و رئیس علی دلواری تا علما، رزمندگان و مجاهدان بزرگی را تقدیم اسلام و ایران کرده است که متأسفانه به علت‌های مختلف، بعضی از این نام‌های بزرگ به فراموشی سپرده شده است.

برگزاری نشست ستاد بزرگداشت شهید شاخص بسیج حقوقدانان در بوشهر

امام جمعه بوشهر در بخشی از سخنان خود، علامه بلادی را یکی از شخصیت‌های برجسته استان بوشهر عنوان کرد و گفت: ما در استان بوشهر شخصیتی به نام علامه بلادی داریم که در تاریخ روحانیت شیعه، در حوزه نظام فکری مبارزات ضد استعماری، همانند ندارد و به همین خاطر مقام معظم رهبری به این شخصیت، بسیار اهمیت می‌دهند.

برگزاری نشست ستاد بزرگداشت شهید شاخص بسیج حقوقدانان در بوشهر

آیت الله صفایی بوشهری افزود: علامه بلادی در زمانی که کسی رژیم صهیونیستی را نمی‌شناخت، در همان روزهای نخست، ماهیت این رژیم را افشا کرد و حکم به مبارزه بر علیه این رژیم داد و یا در عرصه مبارزات ضد استعماری، آن زمانی که انگلیسی‌ها به دنبال بد حجابی، بی حجابی و از بین بردن تمام کارهای فرهنگی بودند حکم به مبارزات ضد انگلیسی در عرصه فرهنگی داد.
وی اضافه کرد: علامه بلادی در آئین نامه حرب و لشکر، برنامه داشت و در فقه، اصول، معارف و ادبیات، کوهی بزرگ از علم، بصیرت، سیاست و مجاهدت بود به همین جهت یکی از اهداف جشنواره علامه بلادی که هر سال در استان بوشهر برگزار می‌شود زنده مانی فکر ایشان در جامعه روحانیت است.
صفایی بوشهری در ادامه با گرامیداشت یاد شهیدان سید میر بهزاد شهریاری و عباس حیدری گفت: این دو شهید در عرصه‌های اخلاق، ادب، تواضع، علم، بصیرت و ولایت مداری پیشگام بودند و در پا عقب نگذاشتن در مقابل جبهه استکبار، سینه سپر کردن، آبرو گذاشتن و چیزی برای خود نخواستن بی نظیر بودند.
وی اظهار کرد: نطق‌های شهید شهریاری در مجلس شورای اسلامی هم‌پای نطق‌های آیت الله شهید بهشتی بود و وقتی که هم ایشان و هم شهید حیدری نیز به شهادت رسیدند هر دو در کنار شهید بهشتی بودند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: شهید شهریاری به عنوان یک شخصیت تحصیل کرده‌ و حقوقدان توسط کسانی به شهادت رسید که خود جنایتکار حقوق بشر هستند و امروز از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند اما دیگران را متهم می‌کنند که ضد حقوق بشر هستند.

برگزاری نشست ستاد بزرگداشت شهید شاخص بسیج حقوقدانان در بوشهر

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تأکید کرد: شهید شهریاری سندی بسیار روشن برای افشای جنایات آمریکا و هم دستانش است که امیدواریم این شخصیت گرانقدر هم در سطح ملی و هم در سطح بین المللی بیش از گذشته معرفی شود تا در هدایت جامعه مؤثر واقع شود.
امام جمعه خورموج نیز در این نشست گفت: نقش مردم استان بوشهر و شهرستان دشتی در دفاع مقدس و سایر صحنه‌های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست به طوری که این شهرستان، 234 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
حجت الاسلام علی زاهد دوست اظهار کرد: روستای بحیری شهرستان دشتی زادگاه شهیدان نادر مهدوی و متوسلی و شهید سید میر بهزاد شهریاری است که پیشنهاد می‌کنیم موزه دائمی شهدای این روستا در محل این روستا تشکیل شود.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور هم در ابتدای این نشست با گرامیداشت سال روز شهادت آیت الله شهید دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران امام خمینی (ره) گفت: هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، فرصتی است تا ماهیت اصلی مدعیان دروغین حقوق بشر که در واقع، ناقضان اصلی حقوق بشر هستند بیش از گذشته برای همگان روشن شود.
دکتر سهراب انبارکی ترویج فرهنگ ایثار، مجاهدت و شهادت را یکی از راهبردهای بسیج حقوقدانان کشور عنوان و اظهار کرد: تمام تلاش‌های راهبردی سازمان بسیج حقوقدانان- که برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است- ترویج روحیه ایثار و مجاهدت در دستگاه قضایی و تقنینی کشور است تا بتوانند نقش خود را به معنای واقعی ایفا کنند.

برگزاری نشست ستاد بزرگداشت شهید شاخص بسیج حقوقدانان در بوشهر

وی از برگزاری 32 یادواره شهدای حقوقدان در سراسر کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: 562 شهید حقوقدان در سراسر کشور داریم که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هشت اجلاسیه با هدف گرامیداشت این شهدا در سراسر کشور برگزار شود که تاکنون چهار اجلاسیه آن برگزار شده و چهار اجلاسیه دیگر نیز در شرف برگزاری است که یکی از این اجلاسیه‌ها، اجلاسیه شهدای حقوقدان مجلس شورای اسلامی است.
این مقام مسئول از برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای حقوقدان کشور خبر داد و اظهار کرد: این کنگره اوایل سال آینده برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این کنگره، انجام کارهای فرهنگی بزرگ در سطح کشور با موضوع شهید و شهادت است.
مسئول بسیج حقوقدانان کشور در ادامه به موضوع شهید شاخص این سازمان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: معمولاً در هر سال، مرسوم است که در هر قشر از اقشار سازمان بسیج مستضعفین، یک شهید به عنوان شهید شاخص آن قشر در آن سال انتخاب می‌شود و تلاش می‌شود تا با هدف شناخت آن شهید، اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شود.
دکتر انبارکی افزود: سازمان بسیج حقوقدانان کشور با تشکیل کمیسیون‌های متعدد، شهدای مختلفی را مورد بررسی‌های مفصل قرار داد که در پایان با توجه به شاخص‌ها و ویژگی‌های بارزی که شهید سید میر بهزاد شهریاری داشت به عنوان شهید شاخص بسیج حقوقدانان کشور در سال جاری معرفی شد.
وی اضافه کرد: درخواست ما از ستاد بزرگداشت شهید شهریاری در استان بوشهر این است که کمیته‌های مختلفی متناسب با بزرگداشت این شهید در سطح استان تشکیل شود که تمرکز این کمیته‌ها روی خلق آثار ماندگار فرهنگی باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم تا در حوزه هنری بتوانیم اقداماتی ماندگار و مانا انجام دهیم که در نشست با بسیج مجلس شورای اسلامی قرار شد فیلمی درباره شهید شهریاری ساخته شود.
انبارکی در پایان خاطرنشان کرد: وجود شهدا و معرفی آن‌ها به نسل جوان می‌تواند در این جنگ وانفسای فرهنگی، نقش خوبی در تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی ایفا کند.
شهید سید میر بهزاد شهریاری و شهید عباس حیدری دو نماینده استان بوشهر در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی بودند که در حادثه تروریستی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات