خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: زبان انقلاب اسلامی زبان فرهنگ و هنر است و در سیره امامین انقلاب توجه به فرهنگ و هنر مشهود است.  
کد خبر: ۹۴۴۲۷۹۱
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز سه شنبه در حاشیه بازدید سرزده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در دوره جدید مدیریتی، در این اداره کل یک رویکرد تحول گرایی که به دنبال تعالی و توسعه حوزه مسئولیتی خود هستند، مشاهده می شود و این مسیر و اقدامات انجام شده، منشأ تحولات مثبتی برای مردم و استان خواهد بود.

 

وی با اشاره به فرارسیدن روز قلم افزود: کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پرچمداران تسهیل فعالیت اهل قلم و حامیان عرصه فعالیتی فعالان اهل قلم هستند و ضمن تبریک این روز به فعالان اهل قلم، انتظار داریم اداره کل فرهنگ و ارشاد تسهیل گر و توسعه گر فعالیت اهل فکر و قلم و تزریق فهم، ادراک، دانش و معنویت در جامعه باشد. 

 

اعلایی با بیان اینکه کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بدون رویکرد جانب دارانه اجتماعی و سیاسی به موضوعات پرداخته و به توسعه دانش و فرهنگ فکر کنند، گفت: یکی از کار ویژه های استان زمینه سازی برای توسعه نشاط در جامعه و ایجاد حس و حال خوب در جامعه است که این یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد است و باید شور را در جامعه تقویت و به احساس تعالی بخشید. 

 

استاندار قزوین با بیان اینکه فعالیت های ارشاد زود بازده نیست و باید با تلاش و کوشش در یک بازه زمانی مشخص شده شاهد اثرگذاری بود، اضافه کرد: جامعه هنرمندان دارای بارزه های شخصیتی متفاوتی هستند که این موضوع، وظیفه این اداره را سنگین تر می کند و باید دغدعه های اهالی فرهنگ و هنر را بشنوند و امور هنرمندان را تسهیل کنند تا هنرمندان با امیدواری بیشتری اتفاقات خود را دنبال کنند.

 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: زبان انقلاب اسلامی زبان فرهنگ و هنر است و در سیره و زندگی امامین انقلاب همواره استفاده و توجه به فرهنگ و هنر مشهود است. 

 

وی افزود: معمار بزرگترین انقلاب قرن یک شاعر است و باید شاعران دنیا بدانند امام خمینی(ره) در کنار جایگاه سیاسی، عرفانی و معنوی خود یک شاعر توانمند بوده و توانسته تحولات زیادی را در دنیا رقم بزند. 

 

اعلایی گفت: در سطح استان انتظار داریم کارکنان و مدیران اداره فرهنگ و ارشاد به گونه ای رفتار کنند که اهل فرهنگ و هنر، این اداره کل را خانه خود بدانند و موضوعات خود را در این فضا دنبال کنند. 

 

استاندار قزوین اضافه کرد: تنوع و تعدد حوزه‌های ماموریتی، ارشاد را تبدیل به یکی از اثرگذارترین دستگاه های کشور کرده است و این اداره در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار است. 

 

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: تکثر در بین دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی در این حوزه را با مشکلاتی روبرو کرده است و همگرایی و وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی باید به وجود بیاید. 

 

وی با بیان اینکه برای اقتصاد فرهنگ و هنر هم باید چاره اندیشی کرد و اداره ارشاد باید برای تحول اقتصادی هنرمندان مشاوره و تسهیل گری کند، افزود: اگر در استان هر کسی در حوزه سرمایه گذاری املاک بخواهد ورود کنند مجوزها را می توانیم به گونه ای صادر کنیم که در آن فضا سالن تئاتر و سینما بسازند تا بدین وسیله این اقدام هم برای بخش خصوصی و هم اهالی فرهنگ و هنر توجیه اقتصادی داشته است.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها