رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد؛

راه اندازی 28 خانه ایثار در استان های کشور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید سعی دارد با راه اندازی 28 خانه ایثار در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان های کشور محیطی را در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف خود مهیا کند.
کد خبر: ۹۴۴۲۸۹۱
|
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در آئین افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سالم تن کشور که در سالن شهید چمران مجموعه ایثار ساوجبلاغ برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در نشستی فرمودند که ورزش در جوانی مستحب و در پیری واجب است. بنده هم امروز عرض می کنم که ورزش برای جانبازان در سن جوانی واجب و در سن پیری از اهم واجبات است.

راه اندازی 28 خانه ایثار در استان های کشور

وی با اشاره به بالا رفتن سن ایثارگران افزود: ما به عنوان خادم ایثارگران باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آن ها همیشه در سلامت روحی و جسمانی باشند، در همین راستا بنیاد شهید سعی دارد با راه اندازی 28 خانه ایثار در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی در استان های کشور محیطی را در راستای سلامتی روحی و جسمی جامعه هدف خود مهیا کند. همچنین امیدواریم تا دو سال آینده با مساعدت های مالی دولت، پنج مرکز دیگر را نیز راه اندازی کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: پس از احداث این مراکز در استان ها بنیاد شهید در شهرستان ها نیز با احداث و تجهیز سالن های ورزشی سعی دارد محیط های ورزشی را برای جانبازان عزیز مهیا کند تا آن ها بتوانند بدون دغدغه و با آسایش در آن مکان، ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنند. تا تکمیل شدن این مراکز، مدیران استانی و شهرستانی موظف هستند با تعامل با مراکز ورزشی، شرایط را برای ورزش جانبازان عزیز فراهم کنند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در این دوره دو استراتژی کلی مد نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ادامه داد: با توجه به بالارفتن سن تعداد زیادی از والدین شهدا می طلبد که در این حوزه خدمات ویژه ای به این عزیزان ارائه شود، در همین راستا اولین استراتژی ما توسعه مراکز بهداشتی، خدماتی و آسایشگاهی و دومین استراتژی، توسعه مراکز گردشگری و تفریحی در جنوب و شمال کشور و شهرهای زیارتی و عتبات عالیات است. در نظر داریم در خارج از کشور و شهرهای مذهبی دیگر نیز این مراکز را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می شود همانگونه که در سینما و جشنواره بین الملی فجر یک بخش به حوزه ایثار و شهادت اختصاص داده و جایزه این بخش را نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران متقبل شد، در حوزه ورزش نیز این امر صورت گیرد و مذاکره ای با فدارسیون فوتبال داشته باشیم مبنی بر اینکه این مسابقات را به رسمیت بشناسند و همین امر موجب شود که سطح اجرایی مسابقات ارتقا پیدا کند، ما نیز به عنوان پشتیبان آماده همکاری هستیم.

شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال دسته برتر جانبازان سلام تن کشور از 11 لغایت 16 تیر ماه با حضور 16 تیم در مجموعه فرهنگی و تفریحی ایثار واقع در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز برگزار می شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار