بخشدار ویژه خارگ گفت: نوعی از بی‌تفاوتی و عادی‌انگاری نسبت به بیماری کرونا در مردم ایجاد شده و این امر باعث شده خیز مجدد بیماری در خارگ را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۴۴۲۹۶۸
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازخارگ:محمد رضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار کرد: شیوع مجدد کرونا در جزیره خارگ با شیب نسبتاً تندی در حال افزایش است، تعداد موارد کرونای شناسایی شده در خارگ در 24 ساعت گذشته 24 مورد بوده که زنگ خطر را در جزیره به صدا در آورده است.


وی افزود: باید توجه داشت معمولاً دو تا سه هفته بعد از افزایش موارد ابتلا ، بستری ها نیز افزایش یافته و شرایط برای افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر سخت میشود که باید رعابت پروتکل های بهداشتی میتوان از رسیدن به مرحله حوادث جبران ناپذیر پیشگیری نمود.

بخشدار ویژه خارگ در ادامه در تشریح دلیل سیر افزایشی بیماری گفت: نوعی از بی‌تفاوتی و عادی‌انگاری نسبت به بیماری در مردم ایجاد شده و این تصور وجود دارد که کرونا تمام شده است؛ ماسک استفاده نمی‌کنند، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین مردم کاهش یافته و همین موارد باعث شده زنگ خطر به طور جدی به صدا در بیاید و خیز مجدد بیماری را داشته باشیم.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: از همه مردم شریف جزیره خارگ درخواست می‌کنم با توجه به گرم شدن هوا و خیز مبتلایان ، در تردد های دریایی و هوایی ، ادارات ، بازار و دورهمی‌های خانوادگی در محیط‌های دربسته حتماً شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمایند.


وی در پایان یاداور شد: شرکت های نفتی و ادارات دولتی مستقر در جزیره نیز دستوالعمل های ابلاغی را رعایت و نظارت ها را به منظور کنترل شیوع گسترده افزایش دهند

ارسال نظرات