مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی:

ریل گذاری درست در انجام وظیفه محوله از مشکلات می کاهد

تبریز- مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با گرامیداشت روز دهیار، از دهیاران به عنوان مدیران ارشد روستا نام برد و گفت: ریل گذاری درست در انجام وظیفه محوله از مشکلات می کاهد.
کد خبر: ۹۴۴۳۱۲۶
|
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد اسکندری در جمعهالی رسانه در روستای سفیده خوان با بیان اینکه پیگیری مسائل روستا بر عهده دهیار است و دهیاران موظف هستند برای چهار سال برنامه های خود را مدون کنند، افزود: یک هزار و ۹۴۲ روستا دارای دهیار است که از این تعداد ۲۷۴ نفر دهیار تمام وقت و یک هزار و ۶۶۸ دهیار پاره وقت می باشند.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و ۷۲ روستا دارای شورای اسلامی با ۵ هزار و ۶۹۳ نفر عضو شورا در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۲ نفر زن هستند.

اسکندری با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۶ روستا در استان وجود دارد ،بیان کرد: از این تعداد ۳۴۹ تعداد روستا فاقد سکنه و ۲ هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار می باشد.

اسکندری با اشاره به اینکه ۴۳۹ پروژه عمرانی نیز در روستاهای فاقد دهیار و مناطق عشایری استان از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ اجرا شده است، ادامه داد: در حوزه امور زیربنایی نیز در سال گذشته ۹۳۸ پرونده تغییر کاربری روستایی تایید و ۲۰ هزار تن قیر رایگاه برای آسفالت معابر روستایی تخصیص داده شد.

مدیر کل امورروستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۳۶ طرح هادی در سال گذشته در روستاهای استان اجرا و همچنین ۳۰۳ طرح هادی روستایی مورد مطالعه قرار گرفته است که ۲ هزار و ۵۲۱ واحد بهسازی شده و به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۶۰ روستا گازرسانی شده است، افزود: در سال گذشته ۱۰۱ روستا عملیات گازرسانی انجام و از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ شمسی، ۱۲۷ کیلومتر به راه آسفالته روستایی استان اضافه شده است.

اسکندری با اشاره به اینکه در حوزه بهداشت و درمان ۸۵۶ خانه بهداشت و ۱۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان فعال است، ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی یک هزار و ۸۵۰ روستا از پوشش تلفن همراه و یک هزار و ۹۶۰ روستا از پوشش اینترنت بهره مند است.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای ورزشی روستایی گفت: ۸۵۰ هزار و ۴۵۰ مترمربع فضای روباز(خاکی) ، ۳۲ هزار مترمربع زمین چمن و ۶۰ هزار و ۸۴۹ مترمربع فضای سرپوشیده ورزشی در روستاهای استان وجود دارد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ اظهار داشت: در این مدت برای ۴ هزار و ۵۳۵ طرح میزان ۴ میلیارد و ۹۵۸ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که برای ۸ هزار و ۶۴۹ نفر ایجاد اشتغال شده و ۴ هزار و ۵۹۶ طرح برای اشتغال زایی ۹ هزار و ۲۰۶ نفر نیز مصوب شده است.

وی گفت: در حوزه ارایه تسهیلات قرض الحسنه روستایی از محل جز ۳ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز برای یک هزار و ۳۰۰ نفر تسهیلات ارایه شده که موجب اشتغازایی برای ۸۲۵ نفر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها