خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام ارزنده:

اگر ما انقلابی بودیم و عمل کردیم جزو احیاء کنندگان غدیر و ولایت خواهیم بود

همدان-امام جمعه بهار گفت: اگر ما انقلابی بودیم و انقلابی ماندیم و عمل کردیم و در سختی‌ها و مشکلات استقامت کردیم و از مسیر انقلاب خارج نشدیم به طور قطع جزو احیاء کنندگان غدیر و ولایت اهل بیت(ع) خواهیم بود.
کد خبر: ۹۴۴۳۷۴۰
|
۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدعلی ارزنده در خطبه‌های نماز عید قربان شهرستان بهار با اشاره به عبادات و مناسک حج اظهار کرد: خداوند پایان این مناسک را برای حجاج و مسلمانان عید قرار داده و امیدواریم توفیق این را داشته باشیم که این روزها از بابت گناه نکردن برای ما عید باشد.

وی عنوان کرد: هر کسی وظیفه مواظبت، مراقبه و محاسبه اعمال را دارد و اگر عبادت و ترک معصیت و گناه داشته باشیم آن روز برای ما عید است اما اگر مشغول معصیت و گناه شویم عیدی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه بهار بیان کرد: از نظر ظاهری محرم بعد از ماه ذی الحجه و ایام غدیر قرار دارد و در صدر اسلام وقتی واقعه غدیر پیش آمد، حدود ۵۰ سال بعد واقعه شهادت حضرت اباعبدالله (ع) پیش آمد، اگر مردم قدر غدیر را می‌دانستند و به اهمیت آن پی می‌بردند به طور قطع محرم به خود عاشورا و صفر به خود اربعین نمی‌دید.

وی ادامه داد: اما چون مردم ایستادگی و مقاومت نکردند و بصیرت خود را نیفزودند، تمایلات به دنیا زیاد شده بود و با علم به حقیقت متاسفانه حقیقت را زیرپا گذاشتند و امیرالمومنین (ع) را ۲۵ سال خانه نشین کردند و باعث شدند امام حسن(ع) ۱۰ سال با بدترین افراد عالم صلح کرد و امام حسین(ع) آنگونه به شهادت رسیدند.

ارزنده با بیان اینکه اگر ما هم حقیقت را درک نکنیم جزو کسانی خواهیم بود که عاشورا را به وجود آوردند، تصریح کرد: اگر ما انقلابی بودیم و انقلابی ماندیم و عمل کردیم و در سختی‌ها و مشکلات استقامت کردیم و از مسیر انقلاب خارج نشدیم به طور قطع جزو احیاء کنندگان غدیر و ولایت اهل بیت(ع) خواهیم بود.

وی با اشاره به شروع دهه ولایت گفت: جشن غدیر اختصاص به دولت و نظام اسلامی ندارد، عموم مردم از خواهران و برادران از همه صنف‌ها باید تلاش کنیم این روز را احیاء کنیم تا از اهل غدیر باشیم.

امام جمعه بهار گفت: ستاد غدیر شهرستان زحمات زیادی کشیدند تا در سرتاسر این ۱۰ شب در راستای احیای غدیر و رفتارشناسی و امام شناسی مطالبی را بیان کنند و مراسم‌های جشن و ایستگاه‌های صلواتی را در سطح شهرستان تدارک دیده‌اند.

اگر ما انقلابی بودیم و عمل کردیم جزو احیاء کنندگان غدیر و ولایت خواهیم بود

اگر ما انقلابی بودیم و عمل کردیم جزو احیاء کنندگان غدیر و ولایت خواهیم بود

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار