مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خبر داد؛

اعطای ۳۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به مشاغل خانگی، روستایی و عشایری در البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از اعطای تسهیلات اشتغالزا به مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور حمایت از این مشاغل خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۳۸۸۴
|
۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از برنامه های حمایتی تسهیلات اشتغالزا در دبیرخانه کارگروه اشتغال استان خبر داد و گفت: این تسهیلات به مبلغ 3 هزار و 500 میلیارد ریال از سوی معاونت اشتغال این اداره کل و به منظور حمایت از مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شده است.

اعطای 3500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزا به مشاغل خانگی، روستایی و عشایری در البرز

وی با اشاره به اعتبار 975 میلیارد ریالی تخصیص یافته به مشاغل خانگی توضیح داد: در راستای حمایت دولت مردمی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح های اشتغالزا، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز نیز از طرح های تولیدی در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدمات در قالب اعطای تسهیلات اشتغالزا حمایت خواهد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز افزود: همه متقاضیان فعالیت در حوزه کسب و کار و مشاغل خانگی استان البرز حتی کسانی که فاقد گواهی مهارت هستند نیز می توانند با ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی به نشانی mkh.mcls.gov.ir یا مراجعه به درگاه ملی مجوزها نسبت به اخذ مجوز حداکثر ظرف مدت سه روز و تقاضای تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند.

دارایی عنوان کرد: متقاضیان مستقل و پشتیبان بیش از 500 رشته مجوزمحور با گرایش های متنوع با اخذ معرفی نامه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز می توانند از طریق روش های مذکور ثبت نام کنند و از تسهیلات کم بهره چهار درصدی توسط بانک های عامل به میزان حداقل 500 و حداکثر پنج میلیارد ریال بهره مند شوند.

وی از اختصاص اعتبار 650 میلیارد ریالی جهت دریافت تسهیلات اشتغال روستایی 6 درصدی در استان البرز خبر داد و افزود: متقاضیان فعالیت در رسته های اولویت دار شغلی در مناطق روستایی و عشایری نیز با ثبت نام در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir می توانند نسبت به تقاضای دریافت تسهیلات در نظر گرفته شده با رعایت ايام تنفس مناسب جهت بازپرداخت و به ازاي ايجاد اشتغال برای هر نفر بیمه شده یک هزار و 500 میلیون ریال اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین با تأکید بر ضرورت حمایت از طرح های اشتغال زا، از حمایت از طرح های تولیدی و کسب و کار در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدمات در قالب اعطای تسهیلات اشتغالزايي بند الف تبصره 18 قانون بودجه سنواتي و پیش بینی اعتبار دو هزار میلیارد ریالی برای صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی خبر داد.

دارایی با اشاره به ویژگی های این طرح از جمله اختصاص تسهيلات براي طرح هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي بالاي 30 درصد و تسهیلات ايجادی صرفا براي طرح هاي دانش بنيان و پيشران افزود: همه متقاضیان فعالیت در رسته های اولویت دار شغلی در البرز با ثبت نام در سامانه کارا به آدرس bt18-kara.mcls.gov.ir  می توانند نسبت به تقاضای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این تسهيلات با سود 12 درصد و سرمايه‎ در ‎گردش با سود 14 درصد و به ‎ازای ايجاد اشتغال برای هر نفر یک هزار و 500 ميليون ریال با قابليت بازپرداخت اقساط حداكثر هفت سال براي طرح هاي ايجادي در نظر گرفته شده است. همکاران ما در مدیریت اشتغال این اداره کل آماده پاسخگویی به متقاضیان هستند و بنده نیز در روزهای سه شنبه در خدمت مردم خواهم بود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار