کد خبر: ۹۴۴۳۹۸۸
|
۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبر گزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) رویداد سامر کد گوگل تابستان امسال به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری و گروه علمی پژوهشی آورکلاک برای نخستین بار در کشور در سطح ملی در واحد یادگار امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
دکتر محسن رنجبر معاون پژوهش و فناوری واحد یادگار امام خمینی (ره) با اشاره به برگزاری رویداد ملی گوگل سامر کد امسال تحت عنوان تهران سامر کد، در مرداد ماه 1401 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در سطح ملی در مرکز نوآوری و شتابدهی گفت: این نخستین بوت کمپ آموزشی استاندارد گوگل است که با رایزنی های صورت گرفته در کشور در حال برگزاریست. بوت کمپ آموزشی که صرفا عنوان بوت کمپ آموزشی را نداشته و تحت استاندارد و اصول برگزاری بوت کمپ های آموزشی، به مدت 3 شبانه روز در مرکز فناوری های دیهیم، پذیرای تمامی علاقه مندان حوزه ی علوم امنیت سایبری، شبکه و برنامه نویسی است.
وی عنوان کرد: بنیانِ تهران سامر کد بر محور دانش و تجربه ست و با هدف تمرکز زدایی از برگزاری دوره های آموزشی استاندارد و سطح بالا که محدود به حضور افراد از کلان شهر های نزدیک به پایتخت نبوده و اینبار تهران سامر کد میزبان علاقهمندان خود از سراسر کشور خواهد بود و امکان استقرار اسکان نیزبرای آنان فراهم شده است.
در ادامه دکتر معصومه پیریایی رئیس اداره باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد یادگار امام خمینی (ره) تصریح کرد: هدف از برگزاری رویداد های عامالمنفعه در این سطح، بروز رسانی سطح مهارتی و کمک به مسیر توسعه فردی در سال تولید دانش بنیان است که تهران سامر کد با پیگیری های صورت گرفته در صدد رفع این نیاز طراحی شده و میزبان علاقهمندان در سطح ملی خواهد بود.
پیریایی افزود: در بخش رقابتی تهران سامر کد شاهد برگزاری ماراتن امنیت سایبری خواهیم بود. رقابتی جذاب که توسط مرکز افتای ریاست جمهوری نیز حمایت شده است.
وی خاطر نشان کرد: طراحی سناریو های آموزشی و رقابتی تهران سامر کد توسط بهزاد قاسمی، بنیانگذار گروه علمی پژوهشی آورکلاک انجام شده است. تیمی که بیش از یک دهه در راستای ارتقای امنیت سایبری بر روی پروژه های متن-باز همچون سیستم عامل امنیتی پَروت لینوکس مشارکت داشته و برگزیدگان این ماراتن از جایزه 2000 دلاری این رقابت نیز بهره مند خواهند شد.
رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد با بیان این مطلب که تهران سامر کد محدودیتی برای حضور بانوان ندارد گفت: طبق توافقات صورت گرفته با مسئولین ذیربط حضور بانوان در کمپ آموزشی شبانه روزی و استقرار آنان نیز در این رویداد فراهم شده و بانوان نیز امکان حضور در تهران سامر کد را هم در بخش بوت کمپ آموزشی هم در بخش رقابت خواهند داشت.

ارسال نظرات