مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرنددر جمع کارکنان سپاه زرند گفت:

حجاب و عفاف حافظ کرامت، اصالت و عفت زنان مسلمان در جامعه است

حجت الاسلام محمد ایزدی در جمع کارکنان سپاه زرند با گرامی داشت روزملی حجاب وعفاف گفت: ایمان سرمنشاء رعایت حجاب است و تقویت باورهای دینی ما مهمترین عامل برای پوشش و نگاهمان است
کد خبر: ۹۴۴۴۲۱۸
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان :حجت الاسلام محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرنددر جمع کارکنان سپاه زرند در نماز خانه این ناحیه گفت : وجه به امر حجاب و عفاف ضامن سلامت روانی جامعه و خانواده است و از فساد و فحشا در جامعه جلوگیری می کند.

وی افزود: حجاب و عفاف موجب سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه بوجود خواهد آمد.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: امروز دنیای غرب برای بی‌حجابی زن‌ها برنامه می‌ریزد اما اسلام در پرتو حجاب و عفاف به زن حرمت داده و باید در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف نهادهای مختلف برنامه ریزی‌های دقیق، وقت بیشتری برای این امر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آنچه برای زن مسلمان مطرح است حفظ عفت است، افزود: حجاب ظاهری مقدمه‌ای برای عفت و حیا است و بی حجابی منجر به بی‌عفتی و بی‌بند و باری خواهد شد و رسوخ بی‌بند و باری در جامعه موجبات آسیب بنیان خانواده را فراهم می‌کند.

وی در ادامه به راه هاي موثر در حجاب برای ايجاد امنيت جامعه اشاره کرد و افزود: براي داشتن حجاب اسلامي در جامعه بايد زمينه هاي فردي، خانوادگي، اجتماعي و حكومتي را در افراد تقويت و همچنين الگوهاي حجاب و عفاف را هرچه بيشتر در قالب فيلم ها، داستان ها، نمايش ها و برنامه هاي عملي به مردم شناساند.

حجت الاسلام ایزدی در ادامه به نقش ایمان در رعایت حجاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: ایمان سرمنشاء رعایت حجاب است و تقویت باورهای دینی ما مهمترین عامل برای پوشش و نگاهمان است.

وی تاکید کرد: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است، بلکه موجب حفظ ارزش های انسانی جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان در سطح جامعه می شود.

وی  با بیان اینکه رواج بی حجابی آسیب های فراوانی در پی خواهد داشت، افزود: دشمنان می خواهند در قالب دسیسه های مختلف بدحجابی در بطن خانواده ها رواج دهند ودشمن تمام تلاش خود را در این زمینه بی حجابی به کار گرفته ومی طلبد مسئولین در این امر اقدام عاجل بعمل آورند

وی در پایان سخنان خود افزود: در برخورد با زنان بی‌حجاب باید با متانت امر به معروف و‌نهی از منکر کرد و این بانوان را به پوشیدن چادر و رعایت حجاب اسلامی توصیه کنیم وآنها را به این باور برسانیم که چادر تامین کننده امنیت یک بانوست.الگوی زنان مسلمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و سلاله پاک اوست، باید با اقتدا به این بانوی بزرگ حجاب اسلامی را حفظ کنیم چرا که عفت یک زن نشان دهنده شخصیت و بزرگی اوست و از طرفی حافظ امنیت یک بانو حجاب و عفاف است واز طرفی ،مردان و پسران هم باید عفت در کلام و نحوه برخورد را رعایت کنند و پوشش خودشان را داشته باشند. همه بدانند که حجاب برای بانوان حصار و محدودیت نیست بلکه وسیله ارتقاء و ترقی اوست. چرا که عفاف تنها به زن اختصاص ندارد همانگونه که خداوند در آیه شریفه از مردان می‌خواهد چشمانشان را حفظ کنند.

 

ارسال نظرات