خبرهای داغ:
مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری همدان:

باید در حوزه عفاف و حجاب قدم‌های موثر و جدی‌تری برداریم

همدان-مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری همدان با بیان اینکه باید در حوزه عفاف و حجاب قدم‌های موثر و جدی‌تری برداریم، گفت: شهید مطهری در خصوص حجاب ۴ فلسفه را عنوان می‌کند.
کد خبر: ۹۴۴۴۲۶۷
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه ستاری نوید در همایش ریحانه‌های بهشتی صنعت آب و برق استان همدان ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب با اشاره به واقعه مسجد گوهرشاد اظهار کرد: بازگویی این وقایع تاریخی برای نسل جوان و جامعه هدف از ضروریات است.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب گفت: در این روز هزاران نفر به دلیل غیرتمندی به شهادت رسیدند چراکه مخالف فرهنگ مبتذل غربی و کشف حجاب اجباری رضاخان بودند.

مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری همدان با بیان اینکه زنان و مردان ایرانی قبل از اسلام به بحث پوشش و عفاف اعتقاد داشتند، افزود: همین امر یکی از دلایلی بود که بعد از اسلام نیز به راحتی این موضوع را پذیرفتند چراکه بسیاری از مبانی اسلام را رعایت می‌کردند و این چیزی نبود که رضاخان بتواند عفت ورزی و حیا را از بانوان ما بگیرد.

وی با اشاره به سفارش شهدا به رعایت عفاف و حجاب تأکید کرد: شما بانوان دستگاه‌های اجرایی باید به احترام خون شهدا به پوشش و عفت‌ورزی پایبند باشیم چراکه مردم شما را الگوی خود می‌دانند.

ستاری نوید با بیان اینکه باید در حوزه عفاف و حجاب قدم‌های موثر و جدی‌تری برداریم، گفت: شهید مطهری در خصوص حجاب ۴ فلسفه را عنوان می‌کند از جمله اینکه حجاب باعث آرامش روانی، مایه ارزش و احترام زن و پیوند خانوادگی است و استواری جامعه را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز در این حوزه دچار افراط و تفریط شده‌ایم، افزود: زن باید ریحانه بودن خود را حفظ کند، امروز عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، بی‌حجابی و بدحجابی است.

مدیرکل امور زنان وخانواده استانداری همدان با بیان اینکه برای رسیدن به دولت و حکومت اسلامی راه زیادی داریم، با اشاره به تشکیل کارگروه زیست عفیفانه گفت: یکی از الزامات این کارگروه زندگی عفیفانه در محیط کار و خانه است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آثار رعایت حجاب عمیق و ماندگار است، گفت: باید ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در اولویت قرار دهیم، حجاب و عفاف امری دوسویه است بنابراین هم مردان و هم زنان باید رعایت کنند چراکه باید فردای قیامت پاسخگوی شهدا باشیم.

در ادامه این مراسم کارگاه آموزشی تربیت فرزند با حضور حجت‌الاسلام حسینی یمین از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد و از بانوان نمونه صنعت آب و برق در حوزه عفاف و حجاب تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: مریم صابری یگانه

ارسال نظرات