گفتگو با بسیجی نخبه و مخترع سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ساوجبلاغ

محمد جواد روستا پیشه، مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ساوجبلاغ و بسیجی نمونه و نخبه در گفتگو با خبرنگار بسیج از اختراعاتش گفت.
کد خبر: ۹۴۴۴۳۶۱
|
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

محمد جواد روستا پیشه، مسئول علمی پژوهشی سپاه ناحیه مقاومت شهرستان ساوجبلاغ و بسیجی نخبه و مخترع در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: الحمدالله جمهوری اسلامی ایران از وجود جوانان متخصص، مستعد و دارای انگیزه بالایی در زمینه کارِ پژوهشی برخوردار است.

وی ادامه داد: حمایت های ویژه مقام معظم رهبری و مسئولین از کارهای علمی پژوهشی باعث قوت قلب و دلگرمی گروه های پژوهشی می باشد، اما متاسفانه مدیران میانی و پائین به کارهای پژوهشی اعتقاد چندانی ندارند.

روستا پیشه افزود: موانع اداری اعم از گرفتن مجوز، عدم حمایت های داخلی از محصولات دانش بنیان، عدم اعتماد به پژوهشگر از مشکلاتی است که سر راه جوانان نخبه وجود دارد.

به گفته وی، دولت آقای رئیسی نگاه بسیار خوب و حمایت گری نسبت به مسائل پژوهشی، تولید داخل و شرکت های دانش بنیان دارد و ان شاء الله کارهای بزرگی در این مسیر به دست نخبگان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اختراعاتش گفت: پرنده ۴ ملخه و ۶ ملخه جهت فیلمبرداری و تصویربرداری هوایی در سال ۱۳۸۸ اختراع و ثبت گردیده است.

روستا پیشه در پایان افزود: دستگاه سی ان سی فرز و لیزر برش برای جواهر سازی، مدل سازی محصولات، معرق و قالب سازی، برد کنترل کننده دستگاه سی ان سی، دستگاه مدیریت تخته هوشمند جهت استفاده در مدارس، محیط های آموزشی و دانشگاه ها، دستگاه نگه‌دارنده هوشمند شارژ باطری خودرو و موتور سیکلت از دیگر اختراعاتش می باشد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار