خبرهای داغ:
کارشناس مسائیل دینی:

واقعه غدیر برای نسل جوان تبیین شود

حجت الاسلام خدادی، کارشناس مسائل دینی بیان داشت: باید مباحث مربوط به غدیرشناسی و جایگاه غدیر در اسلام به ویژه برای نسل جوان و همچنین دهه هشتاد و نودی ها تبیین شود.
کد خبر: ۹۴۴۴۸۷۴
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد، حجت الاسلام خدادادی افزود: دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می‌شود و نقش اهل‌ بیت علیهم السلام در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شود.
کارشناس مسائل دینی بیان داشت : همانگونه که مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) فرموده اند که عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیین‌کننده در تاریخ اسلام است. برای امامت یک سری ویژگی ها و لوازمی را باید برای امام در نظر بگیریم یکی بحث عصمت است که امام حتما باید دارای عصمت باشد و معصوم باشد،ایشان دارای علم خدادادی است منبع علم امام از علوم عادی بدست نمی آید بلکه باید دارای علم لدنّی و خدادادی باشد. امام کسی است که در تمام سجایای اخلاقی، ایمان، عمل صالح، با تقوا ترین، زاهد ترین، شجاع ترین، سخاوتمند ترین و شایسته ترین فرد زمان خودش است.

حجت الاسلام خدادای افزود: ویژگی خیلی مهمی که برای امام لازم است وجود نص بر امامت اوست یا منصوص بودن او است که چون ما می گوییم یکی از شرایط لازم مقام امامت بحث عصمت است و عصمت هم از اوصافی است که تشخیصش برای مردم ممکن نیست چون عصمت یک امر درونی و پنهانی است و تنها خدای متعال از آن آگاهی دارد و تنها خدا است که شخص معصوم را می شناسد و مردم صرفا از طریق معرفی خداوند و پیامبر، قادر به شناسایی آن امام خواهند بود بنابراین تنها راه ثبوت امامت امام، وجود نص یعنی معرفی پیامبر صلی الله علیه واله از جانب خدای متعال است یعنی اینکه خداوند آن شخص را به پیامبر معرفی می کند و پیامبر او را به مردم معرفی می کند همانطور که در بحث غدیر معرفی حضرت علی علیه السلام از جانب پیامبرصلی الله علیه واله و در رأسش از جانب خدای متعال بود.
در ادامه این مراسم با حضور خادمان حرم امام رضا علیه السلام و پرچم متبرک حرم رضوی فضای معنوی ایجاد شد.
این مراسم در مکان مسجد النبی و به همت پایگاه بسیج خواهران امام صادق علیه السلام حوزه حضرت زهرا سلام الله علیها و پایگاه بسیج برادران شهید آیت حوزه مقاومت بسیج امام حسین علیه السلام ناحیه بسیج شهرستان نجف آباد برگزار گردید .

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار