خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

عید غدیر تجلی ظاهری سیر باطنی علی(ع) است

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عید غدیر یک اتفاق ابتدا به ساکنی نیست، عید غدیر یک تجلی ظاهری سیر باطنی علی(ع) است و آن مامور جانِ پیغمبر بودن ِ علی(ع) است.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۲۴
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) ضمن تبریک عید سعید غدیرخم، اظهار کرد: مخاطبان پیامبر(ص) در روز عید غدیر کسانی بودند که وضوی پیامبر(ص) را به عنوان تبرک برمی‌داشتند.

وی با بیان اینکه این افراد کسانی بودند که در جنگ‌های متعدد پیامبر (ص) شرکت داشتند، افزود: فضای سیاست، یک فضای لغزنده است آنجایی که فضای سیاسی و سیاست‌ورزی وجود دارد تقوا شناخته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: برخی از آنهایی که در جریان غدیر حضرت علی(ع) را حذف کردند انگیزه دینی نداشتن و در فضای سیاست‌ورزی و تعاملات اجتماعی، تقوی و تشخیص تقوی سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه در مقام دفاع از ولایت، آنجایی که ولایت در خطر است تقیه معنا ندارد و تقیه جزء شعائر مسلم شیعه است، بیان کرد: وقتی پای ولایت فقیه مطرح است، ولایت یک باطنی دارد و آن سیر باطنی در عید غدیر ظهور پیدا کرده است.

شعبانی موثفی گفت: عید غدیر یک اتفاق ابتدا به ساکنی نیست، عید غدیر یک تجلی ظاهری سیر باطنی علی(ع) است و آن مامور جانِ پیغمبر بودن ِ علی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) آن ولایت تکوینی و سیر باطنی در عوالم مختلف را داشت که بسیار شگفت انگیز است، تصریح کرد: آن سیر و مقام باطنی حضرت امیر(ع) باعث شده در روز عید غدیر، آن دست بالا بیاید؛ ولایت ظاهری غصب شد اما آن ولایت باطنی اسلام را حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: اگر این ولایت تکوینی باطنی حضرت امیر(ع) نبود اسلام از بین می‌رفت، بنابراین باید خدا را شاکر باشیم که بزرگ‌ترین نعمتی که به ما داد نعمت ولایت و محبت حضرت امیر(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات