خبرهای داغ:
رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان بهار خبر داد

اعزام کاروان سلامت به روستاهای محروم شهرستان بهار

همدان-رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان بهار گفت: هر ماه در قالب اردوهای جهادی کاروان سلامت به روستاهای محروم اعزام می‌شود و انتخاب روستا توسط اردوهای جهادی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۴۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

شاهرخ فخیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه جمعیت هلال احمر شهرستان بهار هر ماه قالب اردوهای جهادی کاروان سلامت به روستاهای محروم اعزام می‌کند و انتخاب روستا توسط اردوهای جهادی انجام می‌شود، اظهار کرد: طی هماهنگی که با شبکه بهداشت شهرستان انجام شده با نیروهای داوطلب و متخصص مانند کارشناسان توانبخشی، امدادگران، نجاتگران و پزشکان داوطلب و تکنسین دارویی خدمات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از حضور تیم پزشکی در منطقه به مردم روستا توسط دهیاران و خانه بهداشت مستقر اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: در کاروان‌های سلامت غربالگری استخوانی ویژه بچه‌های روستا انجام می‌شود و مشکلات ارتوپدی را به متخصصان ارجاع می‌دهیم یا وسیله درمانی را برای آنها تهیه می‌کنیم.

رئیس شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان بهار با اشاره به اینکه مشکلات تغذیه‌ای و دوران بارداری باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود، گفت: در دوران کودکی شناسایی مشکل و درمان بهتر انجام می‌شود که با حضور در روستا در قالب اردوی جهادی انجام این اقدامات را انجام می‌دهیم‌.

وی با بیان اینکه در جمعیت هلال احمر رفع مشکلات کودکان اولویت دارد، خاطرنشان کرد: خانه‌های بهداشت و حضور بهداران در روستا به شناسایی مشکلات جسمی و حرکتی بسیار کمک می‌کند اما با عدم مراجعه خانواده‌ها مشکلات و بیماری‌ها مخفی می‌ماند.

فخیمی مطرح کرد: در این تیم پزشکی پزشک، کارشناس ارشد توانبخشی، کارشناس امور دارویی، پرستار و مدکار حضور دارند.

وی با بیان اینکه اکثر روستائیان توانایی خرید دارو ندارند و سال گذشته جمعیت هلال احمر بالغ بر ۳۷۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های درمانی و تهیه دارو برای محرومین شهرستان بهار کرده است، عنوان کرد: اردوهای جهادی و کاروان‌های سلامت و حضور بسیجیان بسیار در رفع مشکلات و جلوگیری از بیماری‌ها کمک کننده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات