همزمان با دهه امامت

مراسم جشن غدیر با حضورکارکنان سپاه زرند در نمازخانه این ناحیه برگزارگردید

همزمان با دهه امامت و ولایت ،مراسم جشن غدیر با حضور سرهنگ امیری فرمانده سپاه زرند،دکتر عسکر زاده هادی سیاسی این ناحیه وکارکنان این ناحیه در نمازخانه برگزارگردید.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۷۲
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان: به همت روابط عمومی وتبلیغات دفتر نمایندگی همزمان با دهه امامت و ولایت ،مراسم جشن غدیر با حضور سرهنگ امیری فرمانده سپاه زرند،دکتر محسن عسکر زاده مربی وهادی سیاسی سپاه زرند وکارکنان این ناحیه در نمازخانه برگزارگردید.

در این مراسم دکتر محسن عسکرزاده مسئول دفتر بسیج دانشجویی ،مربی وهادی سیاسی سپاه زرند با تبریک دهه امامت و ولایت گفت : کار غدیرعاشور را به وجود آورد و بسیاری معتقدند حادثه عاشورا در پس غفلت از واقعه غدیر رخ داده است. اگر مردم مسیر غدیر را ادامه می‌دادند و منحرف نمی‌شدند، قطعا حادثه عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و مسیر تاریخ عوض نمی شد

وی افزود: در حقیقت فراموشی غدیر باعث شد که واقعه عاشورا شکل بگیرد، اگر غدیر فراموش نمی‌شد دیگر صلح اجباری امام حسن (علیه السلام )  و معاویه صورت نمی‌گرفت. داستان قتلگاه و آتش زدن خیمه‌ها پیش نمی‌آمد. لذا شروع جریان کربلا از سال دهم هجری و واقعه غدیر است  و کینه‌ای که نسبت به امام علی  (علیه السلام )  و بنی‎هاشم و امام حسین  (علیه السلام )  داشتند باعث شد این اتفاق در کربلا رقم بخورد.

دکتر عسکرزاده افزود : از مفهوم غدیر می توانیم این نتیجه را بگیریم که عاشورا با امامت پیوند دارد و غدیر با کربلا پیوسته است و اگر امت مسلمان جهان به پاسداری از غدیرها بپردازند هیچ گاه شاهد وقوع عاشوراهای مظلومیت و کربلاهای خون و شهادت در جهان نخواهیم بود و خورشید امامت، در محاق خلافت قرار نمی‌گیرد و باید بدانیم که امت بی‌امام، مانند ،راه بی‌علامت، شب بی‌چراغ، کشتی بی‌ناخدا است.

مسئول بسیج دانشجویی در ادامه سخنان خود یاداور شد:واقعه عاشورا متاسفانه پیامد و نتیجه تلخ زیرپا نهادن پیام غدیر توسط برخی از مسلمانان بی بصیرت  بود و برخی از افراد با نادیده گرفتن غدیر دست از اطاعت ولی خدا و امام معصوم  (علیه السلام ) برداشتند و با غیر از حجت خدا در زمین بیعت کردند و در نتیجه حجت خدا را لب‌تشنه در کربلا به شهادت رساندند.

دکتر عسک زاده با بیان اینکه واقعه عاشورا نتیجه فراموشی و نادیده گرفتن پیام غدیر است، تاکید کرد: مهم‌ترین کلید واژه برای رسیدن به موفقیت و عبور از پیچ‌های سخت در ادامه مسیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیروی محض از دستورات و فرامین امامین انقلاب  است و امروزه عزت اسلامی، اقتدار و امنیت را مدیون خون هزاران شهید در راه ولایت و رهبری امام روح‌الله(ره) و تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مد ظله العالی  هستیم.

این مراسم با چند برنامه فرهنگی پخش کلیپ همراه بود .

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار