خبرهای داغ:
معاون مدیرکل منابع طبیعی استان همدان:

توده جنگلی گیان توان فشار کارهای عمرانی را نخواهد داشت

همدان- معاون مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: سراب گیان یک پارک جنگلی است که از آن به توده جنگلی یاد می‌کنیم و توده جنگلی گیان توان فشار کارهای عمرانی را نخواهد داشت.
کد خبر: ۹۴۴۵۱۷۳
|
۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید خزایی در جلسه ستاد ساماندهی سراب‌های نهاوند اظهار داشت: سراب گیان نهاوند به ‌عنوان پر بازدیدترین مکان گردشگری و تفریحی شهرستان نهاوند هرساله میزبان هزاران نفر از مسافران و گردشگران است.

وی با بیان اینکه سراب‌های نهاوند از نظر استراتژیکی برای این شهرستان بسیار مهم هستند، گفت: عدم طرح جامع گردشگری در شهرستان نهاوند به ویژه گیان مهمترین عامل تهدیدکننده اراضی جنگلی سراب‌ها است.

معاون مدیرکل منابع طبیعی استان همدان بیان داشت: سه سراب گیان، گاماسیاب و فارسبان نهاوند شاخص هستند و منابع طبیعی برای این سراب‌ها طرح‌هایی را مد نظر دارد که نباید در این طرح درختان بلوط را نادیده گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی از سراب‌ها زیرساخت‌ها مناسب نیست، اظهار کرد: حفظ جنگل و درختان از اولویت‌های اصلی منابع طبیعی در پارک‌های جنگلی است که با ادامه جنگل کاری می‌توان به رشد سرانه فضای سبز، ارتقای پایدار محیط زیست، حفظ منابع آب و خاک و جذب گردشگر بیشتر و توسعه اکوتوریسم امیدوار بود.

خزایی بیان داشت: سراب گیان یک پارک جنگلی است که از آن به توده جنگلی یاد می‌کنیم و توده جنگلی گیان توان فشار کارهای عمرانی را نخواهد داشت.

وی گفت: با نظارت ناظرین منابع طبیعی شاخه‌های مزاحم را از درختان سراب گیان کوتاه و شاخه‌زنی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات