بازگشت وضعیت زرد کرونایی به استان اردبیل

چهار ماه پس از فروکش شیوع کرونا در استان اردبیل، با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرستان خلخال از روز گذشته، زنگ خطر برای شیوع موج هفتم کووید.۱۹ در این استان به صدا درآمد.
کد خبر: ۹۴۴۵۲۷۶
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

بازگشت وضعیت زرد کرونایی به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: طی چند روز اخیر آمار مراجعه بیماران با علائم سویه جدید کرونا به مراکز بیمارستانی و بهداشتی استان رشد معناداری داشته به طوری که شمار مراجعان، بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

دکتر محمد جعفرزاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: طی هفته اول تیرماه، مجموع مراجعه مردمی به مراکز درمانی و بهداشتی استان اردبیل با علائم کرونا ۶۸ نفر بوده در حالی که طی یک هفته اخیر، این آمار به ۲۲ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: شمار بستری مبتلایان به کرونا نیز که در هفته اول تیرماه روزانه به ۲ نفر کاهش یافته بود، طی یک هفته اخیر به ۱۰ نفر رسیده و این آمار نشان دهنده افزایش معنادار شمار مبتلایان است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اظهار کرد: در پی احتمال شیوع موج هفتم کرونا در استان، شمار مراجعان برای دریافت واکسن کرونا به خصوص نوبت یادآور یا چهارم این واکسن در سطح استان افزایش یافته است.

وی با اشاره به تامین شدن هر میزان واکسن مورد نیاز برای تزریق به مراجعان در سطح استان اردبیل اضافه کرد: این استان با تزریق ۱۰۰ درصدی نوبت اول واکسن کرونا برای جامعه هدف تعیین شده، در رتبه نخست کشوری قرار گرفته و با تزریق ۹۰ درصدی نوبت دوم واکسن نیز در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

دکتر جعفرزاده افزود: تاکنون ۴۳ درصد از جامعه هدف واکسیناسیون در استان اردبیل نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این استان در جایگاه ششم کشوری در این زمینه قرار دارد ولی لازم است که شهروندان برای دریافت نوبت یادآور یا چهارم نیز اقدام کنند.

وی وضعیت کنونی شیوع کرونا در همه شهرستان‌های استان اردبیل به جز خلخال را آبی اعلام کرد و افزود: برای کنترل موثر کرونا لازم است که همه شهروندان نسبت به تزریق واکسن در سه نوبت و نوبت یادآور اقدام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، مراکز تجمع مردمی مثل استخرها و مراکز تفریحی آبی، خودروهای عمومی جمعی، نانوایی‌ها و پایانه‌ها را از جمله مراکز در معرض خطر شیوع کرونا ذکر و اضافه کرد: مردم شیوه نامه‌های کنترل شیوع کرونا از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را باید جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در جریان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه، ۲ هزار و ۸۰۲ نفر از اهالی این استان جان خود به خاطر ابتلا به این ویروس از دست دادند.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار دُز واکسن نوبت اول، دوم، سوم و یادآور در استان اردبیل تزریق شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار