مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور:

بسیج کارگران و کارخانجات ظرفیت ویژه جهت حل مشکلات واحدهای اقتصادی را دارد

در دیدار مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل عنوان شد: بسیج کارگران و کارخانجات ظرفیت ویژه جهت حل مشکلات واحد‌های اقتصادی را دارد.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۱۱
|
۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

بسیج کارگران و کارخانجات ظرفیت ویژه جهت حل مشکلات واحدهای اقتصادی را دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ مسئول سازمان بسیج کارگران وکارخانجان کشوردکتر حمیدرضا الله بداشتی در سفر به استان اردبیل با بهروز رحیم زاده مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.دراین نشست سرهنگ عزیز نظرزاده مسئول بسیج کارگران وکارخانجات استان نیز حضور داشت و درخصوص مسائل و مشکلات کارگران و کارفرمایان بحث و تبادل نظر شد.


حمیدرضا الله بداشتی در این دیدار با اشاره به ظرفیت عظیم استان اردبیل در حوزه کشاورزی، راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی را ضروری دانست و گفت: مشکل عمده کشاورزان در مناطق مختلف، بیکاری‌های فصلی، از بین رفتن محصولات در بازه زمانی معین و همچنین ارتباط ناقص با سایر بخشهای اقتصادی است. که صنایع تبدیلی، هم قدرت حل این مشکلات و هم توانائی ایجاد شغل‌های جدیدتر را دارد.


وی بسیج و گروهای جهادی را ظرفیت بزرگ برای کشور در راستای خدمت بی منت دانست و افزود: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات به دنبال کمک به کارگران و کارفرمایان به عنوان دو بال اصلی تولید و اقتصاد مقاومتی است.


سرهنگ پاسدار عزیز نظرزاده مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات اردبیل نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالي در خصوص اقتصاد دانش بنیان گفت: به فرموده حضرت آقا تولید باید درون زا و برون نگر باشد یعنی کشور بر اساس مزیت نسبی و نیاز خود با تولید کالا و خدمات با کیفیت و حضور رقابتی در عرصه جهانی، اقتصاد خود را رونق بخشد.


مسئول سازمان بسیج گارگران و کارخانجات اردبیل ادامه داد: اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره وری شده و در نهایت با بهبود کیفیّت محصول باعث رقابت‌پذیر آن می شود؛ یعنی در بازارهای جهانی، ما میتوانیم از این محصولات به عنوان محصولات رقابت‌پذیر استفاده کنیم.


وی با عنوان اینکه کارگر و کارفرما جدا از یکدیگر نیستند گفت: بسیج کارگران و کارخانجات به دنبال کمک به کارفرمایان و حمایت از کارگران است.


در ادامه این نشست مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاظر 113 هزار کارگر در 23 هزار واحد اقتصادی در استان مشغول به فعالیت هستند.


وی افزود: بسیج کارگران و کارخانجات یکی از ظرفیت های ویژه برای این اداره کل در راستای حل مشکلات واحدهای اقتصادی و کمک به تولید است.

بهروز رحیم زاده با عنوان اینکه تعداد بیکاران در استان اردبیل متناسب با نرخ متوسط بیکاری در سطح  کشور است افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه استان در صدد هستیم تعداد بیکاران را با استفاده از این ظرفیت‌ها کاهش دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزایش بهره وری نیروی کار را یکی از نیازهای اصلی تولید دانست و گفت: برای تحقق توسعه، همه ما اعم از کارگر و کارفرما باید در مسیر توسعه قرار بگیریم.

بسیج کارگران و کارخانجات ظرفیت ویژه جهت حل مشکلات واحدهای اقتصادی را دارد

بسیج کارگران و کارخانجات ظرفیت ویژه جهت حل مشکلات واحدهای اقتصادی را دارد

ارسال نظرات