مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اراک:

واقعه غدیر رویداد مهم تاریخ اسلام

حجت الاسلام محمود براتی زاده گفت: تحریف امر خداوند در واقعه ی غدیر تبعات فراوان و بسیار دردناکی به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۴۴۵۴۱۴
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حجت الاسلام محمود براتی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اراک در گفتگو با خبرنگار بسیج با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: واقعه غدیر رویداد مهم تاریخ اسلام است که در آن پیامبر اسلام در پی دستور الهی، امام علی(ع) را به سمت جانشینی خود منصوب نمودند. این انتصاب در هجدهم ذی‌الحجه‌ی سال دهم هجری در راه بازگشت از سفر حجةالوداع و در مکانی به نام «غدیر خم» انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: واقعه غدیر در قرآن به عنوان روز اکمال دین مورد اشاره قرار گرفته است. به فرمایش مقام معظم رهبری؛ «مسئله غدیر، مسئله ایجاد یک شاخص است، یک معیار و یک میزان است تا آخر دنیا مسلمانان می‌توانند این شاخص را و این معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند» نماینده ولی فقیه در سپاه اراک گفت: تحریف امر خداوند در واقعه ی غدیر تبعات فراوان و بسیار دردناکی به همراه داشته است.

حجت الاسلام براتی زاده افرود: عدم اجرای فرمان الهی با کنار گذاشتن امام علی (ع)از جانشینی پیامبر، تنزل جایگاه امامت به خلافت، بازگشت تعصبات و تفکرات عصر جاهلیت به اسلام، شهادت مظلومانه دخت گرامی پیامبر اسلام، ایجاد جنگ های مختلف میان مسلمانان، شهادت امام علی (ع) و امام حسن (ع) توسط جریان انحرافی اسلام، موروثی شدن خلافت توسط خاندان ظالم و قدرت طلب اموی و عباسی، شکل‌گیری فاجعه ی عظیم عاشورا که منجر به شهادت و اسارت خاندان پیامبر شد؛ نمونه های از جریان واقعه غدیر خم است.

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد خفقان فکری و سیاسی در مسلمنان که‌ منجر به تحریف روایات شد، ایجاد فرق و مذاهب متعدد در اسلام ناب محمدی، محروم ساختن مسلمانان از وجود‌‌ بابرکت ائمه معصومین با کنارگذاشتن، زندانی کردن و شهادت ایشان. تضعیف و متلاشی شدن امپراطوری اسلامی، مستعمره شدن بسیاری از کشورهای اسلامی توسط استعمارگران غربی، شهادت مظلومانه بسیاری از علما و مسلمین توسط جریان ضد اسلامی.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه اراک تصریح کرد: ایجاد فرق ضاله در بین مسلمین به ویژه وهابیت و بهائیت، فقر،عقب ماندگی و جنگ های فراوان در بلاد اسلامی، چپاول ثروت های مادی،معنوی و انسانی مسلمانان، لگدمال کردن شخصیت،هویت و اعتماد بنفس مسلمانان. حاکمیت حکام خائن و بظاهر مسلمان در کشورهای اسلامی، ایجاد گروهک‌های وحشی،خونخوار و تکفیری مثل داعش، القاعده، منافقین و...در بدنه مسلمانان، عدم ایجاد وحدت حقیقی بین جمعیت۱٫۵میلیاردی مسلمانان، معرفی اسلام به عنوان دینی خشن، عقب مانده که قدرت اداره کشورها را ندارد.

حجت الاسلام براتی زاده در پایان خاطرنشان کرد: تحریف واقعه ی عظیم و حیاتی غدیر خم صرفا، به معنای از بین رفتن حق یک فرد و خاندان نبوده است، بلکه به قیمت از دست رفتن جان، مال، ناموس و حیثیت میلیون ها نفر مسلمان و حتی غیرمسلمان و در‌ حقیقت خارج‌شدن بشریت از مسیر‌کمال بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات