خبرهای داغ:

غدیرخم عصاره مکتب وحی است

فرمانده سپاه شاهین‌دژ گفت: غدیرخم عصاره‌ای از مکاتب وحی به ویژه دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۹۴۴۵۶۵۹
|
۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

به گزارش بسیج از شاهین‌دژ، مرتضی کاظمی فرمانده سپاه شاهین‌دژ 27 تیر در همایشی که به مناسبت عید سعید غدیرخم با حضور علمای اهل تسنن و شیعه در شاهین‌دژ برگزار شد، اظهار کرد: عید سعید غدیرخم عصاره‌ای ارزشمند از همه ادیان الهی و مذاهب است، همچنین چکیده و خلاصه مکتب وحی یعنی اسلام به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه غدیرخم را نباید فقط یک واقعه تاریخی بدانیم، گفت: این روز درواقع بیانگر عقیده مسلمانان و اساس دین مبین اسلام بوده؛ ثمره نبوت و میوه رسالت به شمار می‌رود، تا‌جایی‌که تعیین‌کننده خط‌مشی مسلمانان تا آخرین روز دنیا است.

فرمانده سپاه شاهین‌دژ غدیر را رویداد سرنوشت‌ساز، خطبه غدیر را شاخص‌ترین و زنده‌ترین سند برای واقعیت داشتن این واقعه عظیم دانست و اضافه کرد: این روز از ابعاد مختلف برخوردار است، که باید جداگانه تحلیل و تبیین شود.

کاظمی با بیان اینکه دهه امامت و ولایت بدون‌تردید در بین سایر رویدادهای تاریخی در تقویم اسلام بیشترین اهمیت را دارد به‌طوری‌که از درخشندگی و تلالو خاصی برخوردار است، اضافه کرد: بین این واقعه و انقلاب اسلامی ایران یک ارتباط ناگسستنی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه، جای هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد که روز نزول و ابلاغ این رویداد مهم و خطیر، روز اکمال دین و رضایت پروردگار محسوب می‌‌‌شود، گفت: نصب امام علی(ع) به مقام ولایت در غدیرخم، یکی از موضوع‌‌های مهم تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

فرمانده سپاه شاهین‌دژ با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دنباله‌روی مفهوم غدیر است، گفت: چنانچه با معنا، مفهوم و فلسفه غدیر آشنا شویم، درک اصل ولایت‌فقیه نیز برای ما امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار