خبرهای داغ:
همدان- تریبون آزاد با موضوع عفاف و حجاب در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۵۷۶۹
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به همت پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار و با‌ مشارکت پایگاه‌های عفاف و حضرت معصومه (س) تریبون آزاد پیرامون مسئله عفاف و حجاب با حضور جمعی از نوجوانان و جوانان بسیجی به منظور آگاهی بخشی و پاسخگویی به سوالات و شبهات برگزار شد.

مدرس و مشاور حوزه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار در این مراسم در پاسخ به شبهات و سوالات جمعی از دانش‌آموزان گفت: مسئله عفاف و حجاب در قرآن که برنامه زندگی مسلمانان است به زیبایی و به صورت شفاف بیان شده و بر مردان و زنان لازم است که «غض بصر» کنند، یعنی زنان و مردان مسلمان باید دیده‌هایشان را فرو گیرند و چشم چرانی نداشته باشند.

بابایی افزود: سلامت جامعه و خانواده‌ها بستگی به سلامت روان افرادی دارد که در جامعه با ظاهری پوشیده حضور پیدا می‌کنند و بالعکس افرادی که جامعه را حریم خصوصی خود پنداشته و بی‌قید و بند در اجتماع تردد می‌کنند فساد و بی بند و باری را ترویج می‌دهند و موجب متلاشی شدن کانون گرم خانواده‌ها می‌شوند.

وی گفت: فرق ححاب و عفاف در این است که عفاف یک مسئله درونی و اعتقادی است و یک نیروی بازدارنده‌ای است که مانع از ظاهر شدن فرد به صورت باز و بدون حریم در اجتماع می‌شود.

مدرس و مشاور حوزه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار خاطرنشان کرد: ما امروز در جنگ رسانه‌ای و جنگ نرمی قرار داریم که دشمن برای خانواده و جوانان ما برنامه دراز مدت تدارک دیده و ارزش‌های جوانان ما را مورد هدف قرار داده بنابراین در ابتدا ما باید به خودآگاهی برسیم و سپس با تبیین مسائل اعتقادی از ارزش‌های اسلامی خود دفاع کنیم.

وی گفت: ما در این زمینه الگوی اسوه‌ای داریم و آن دختر عظیم الشان پیامبر اسلام (ص) است که با حجاب کامل و عفت تمام در جامعه حضور می‌یافتند و همانگونه که حضرت ولیعصر (عج) می‌فرمایند ما الگوی شیعیان هستیم و الگوی ما مادرمان حضرت زهرا(س) است، بنابراین با تاسی از آن بانوی نمونه اسلام طوری رفتار کنیم که جامعه از آسیب‌های ناشی از کم حجابی و بی عفتی مصون بماند.

برگزاری تریبون آزاد در مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) بهار

انتهای پیام/

ارسال نظرات