مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل غدیر خم را روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت دانست و گفت: واقعه غدیر خم اثبات شایسته‌سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.
کد خبر: ۹۴۴۵۸۴۵
|
۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز دوشنبه در گفت و گویی خبری اظهار کرد: ولایت رکن مهم و اساسی در دین اسلام و وحدت و یکپارچگی امت مسلمان است.

وی افزود: اهمیت روز عید غدیر به این دلیل است که اثبات ولایت و امامت علی (ع) در این روز اتفاق افتاده که به واسطه آن، روز اکمال دین و رضایت پروردگار محسوب می‌شود.

وی مساله غدیر را پایه مستحکم حکومت اسلامی در جهان دانست و خاطر نشان کرد: غدیر حقیقتی است که از ابتدای خلقت انسان وجود داشته است ولی در هر مقطعی بنا به ظرفیت آن دوره ظاهر شده و هم‌اکنون نیز تمام حقیقت غدیر ظاهر نشده است و تنها با ظهور بقیه‌الله است که این امر به کمال می‌رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل ادامه داد: ولایت رکن اساسی برای پایداری حکومت اسلامی است ، ولایت فقیه در طول ولایت خدا و ولایت معصومین (ع) است و بنابر ادله شرعیه ولی فقیه نیز چون معصومین (ع)، وظیفه اجرای احکام و برقراری نظام عادلانه اسلام را دارد و اختیاراتش، بسان اختیارات امامان معصوم (ع) است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنانش به نقش ولایت فقیه در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: ولی فقیه، رهبر جامعه اسلامی در عصر غیبت و دارنده مقام فتوا، قضاوت و حکومت است و بدون او جامعه دچار حاکمان غاصب و جائر و عدم رعایت موازین دینی می‌شود.

وی بیان کرد: وحدت مطلوب و حقیقی، هم در عرصه سیاسی، اجتماعی و هم در زمینه‌های فکری و مذهبی پدیدار می‌شود که در این میان وحدتی ماندگار است که بر پایه تقریب بین باورهای انواع مذاهب استوار باشد و این امر باعث استحکام و تداوم، پایه های حکومت اسلامی در جهان می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین به مهم‌ترین وظیفه و نقش مردم در دفاع از ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: التزام و پیروی از قانون اساسی به‌عنوان یک پیمان و تعهد عمومی، مهم‌ترین وظیفه‌ای است که مردم در برابر حاکم اسلامی بر عهده دارند و در این میان اطاعت از ولی امر مسلمین عامل اتحاد و متضمن پیشرفت همه‌جانبه کشور خواهد بود و این امر باعث استحکام و تداوم پایه‌های حکومت اسلامی در جهان می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در تشریح برنامه‌های عید غدیر خم به اجرای پنج هزار نفر روز تبلیغ دینی بمناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در اردبیل اشاره کرد و گفت: تبیین واقعه غدیر و اهمیت مساله ولایت در اولویت برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: ۵۰۰ نفر از روحانیون و مبلغات اعزامی در مدت ۱۰ روز در مجالس سخنرانی و جلسات پرسش و پاسخ به سئوالات و شبهات دینی، این امر را مدنظر قرار داده و در بصیرت افزایی مخاطبان و بویژه جوانان تلاش می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار