به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در ستاد اجرایی مدارس شاهد استان که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، با بیان اینکه توجه به مدارس شاهد، ارتقای این مدارس و رفع مشکلات آنها از مهمترین وظایف ما محسوب میشود، گفت: با توجه به ورود به دوران پساکرونا و وضعیت آموزشی و فرهنگی مدارس شاهد، پرورش استعدادهای دانشآموزان شاهد و ایثارگر یکی از مهمترین وظایف ماست.
وی با اشاره به اینکه باید تلاش خود را برای شناسایی این مهم بیش از پیش به کار گیریم و خود را برای یک حرکت جهادی در این زمینه آماده کنیم، ضمن تقدیر از عملکرد خوب مدیران مدارس شاهد و با اشاره به وجود مشکل جدی در حوزه نیروی انسانی به ویژه نیروی خدماتی بیان کرد: مدارس شاهد نیز دارای این مشکل هستند که با تمام قوا برای رفع آن ها تلاش میکنیم؛ این مدارس باید طلایه دار مباحث فرهنگی، اردویی و پرورشی باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه باید به گونه ای عمل شود که تفاوت میان افراد توانمند و افرادی که عملکرد مناسبی ندارند مشخص باشد، مطرح کرد: برای محقق شدن این اصل و ارتقای سطح فرهنگی و پرورشی باید در انتخاب معاونین پرورشی این مدارس دقت کافی و لازم وجود داشته باشد تا شاهد ارتقای دانشآموزان در زمینه های پرورشی و تربیتی باشیم.
سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز نیز در این نشست، خدمت در دو نهاد تعلیم و تربیت و بنیاد شهید را توفیقی الهی دانست و گفت: کیفیت آموزش مدارس شاهد باید مورد بازبینی قرار گیرد؛ همه باید تلاش خود را در راه خدمت به دانشآموزان و خانوادههای شاهد و ایثارگر به کار گیریم.
محمدرضا سعیدی مقدم، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان البرز نیز با اشاره به مصوبات جلسه، بحث و تصمیمگیری در خصوص پایگاه انتخاب رشته در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با تخفیف ۵۰ درصدی برای دانشآموزان پایه دوازدهم طرح شاهد که از مهمترین مصوبات این جلسه بود، گفت: فلسفه ایجاد این مدارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است لذا باید در انتخاب مدیران آن ها، شایستگی، تعهد و توانایی افراد مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/ص