خبرهای داغ:
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

کشاورزی مدرن و دانش بنیان راهکار مناسب مقابله با کمبود آب است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین استان قزوین گفت: باید صنعت مهم کشاورزی را به سمت کشت بر پایه دانش روز که آب کمتر اما بهره وری بیشتری داشته باشد حرکت دهیم و از غرق آبی کردن باغات فاصله بگیریم.
کد خبر: ۹۴۴۶۱۶۹
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، صبح امروز سردار رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین از بزرگترین نهالستان و باغ گردوی کشور که بر پایه دانش بنیان و الگوی کشاورزی روز دنیا کشت می گردد، بازدید کرد.

سردار رفیعی آتانی در این بازدید که به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه حضرت صاحب الامر (عج) برگزار شد بیان کرد: کشاورزی یک امر مهم در همه کشورهاست که محور فعالیت های اقتصادی و غذایی محسوب می شود.

وی گفت: ایران، تمدن بسیار قوی در کشاورزی را داراست و چهار فصل بودن ایران پهناور سبب گردیده که اکثر نعمت های الهی در این سرزمین قابل کشت گردد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین خاک حاصلخیزی دارد اما به دلیل منابع محدود آب، باید صنعت مهم کشاورزی را به سمت کشت بر پایه دانش روز که آب کمتر اما بهره وری بیشتری داشته باشد حرکت دهیم و از غرق آبی کردن باغات به روش سنتی فاصله بگیریم.

سرهنگ شهسواری مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی نیز در این یازدید اظهار داشت: نهالستان بزرگ استان قزوین محل کشت مادر نهال های پیوندی شناسنامه دار از لحظه کشت و پیوند گلدانی و پرورش در گلخانه نهالستان تا مرحله فروش و کاشت در باغات و باردهی آن مورد رصد و پیگیری قرار دارد تا از هرگونه آفات در امان باشد و به بهره وری بالای خود برسد و این نهالستان که در خاورمیانه منحصر به فرد می باشد به روش علمی روز دنیا کشاورزی می گردد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها