امام جمعه ایلام:

نقش بسیج کارگری در احیای زمینه های اشتغال و رفع موانع تولید ارزشمند است

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان ایلام و هیئت اندیشه ورز بسیج کارگری استان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با امام جمعه ایلام حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار دیدار کردند.
کد خبر: ۹۴۴۶۲۳۵
|
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

نقش بسیج کارگری در احیای زمینه های اشتغال و رفع موانع تولید ارزشمند استبه

گزارش  خبرگزاری بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۹ تیر) در دیدار رئیس و اعضای بسیج کارگری دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای کارگری استان ایلام، با بیان اینکه  شرایطی که الان در آن قرار داریم یک  فرصت استثنایی است، در طول تاریخ چنین فرصتی برای تشکیل حکومت اسلامی در اختیار ما قرار نگرفته است، اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، امروز در فضای مجازی تلاش های گسترده و برنامه ریزی شده ای را برای ضربه زدن به باورهای دینی مردم در دستور کار دارند.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب برای حجالب زدایی و عفت زدایی در جامعه تلاش گسترده ای دارند، یادآور شد: یکی از عوامل تاثیرگذار در دنیای امروز به عنوان دنیای تجربه گرا، رشد علمی و اقتصادی جامعه است، ما از لحاظ تئوری از جهان جلو هستیم، اما ما باید در زمینه اقتصادی نیز رشدی رو به جلویی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه معارف دینی و اسلامی ما در دنیا یک معارف قوی است، گفت: امروز  پیام انقلاب اسلامی با سرعتی فراتر از زمان به قلب اروپا و آمریکا صادر می شود، فشار دشمن امروز برای این است که مشکلات اقتصادی در کشور حل نشود و  اگر این پیشینه قوی فرهنگی که نگاه عدالتخواهان جهان را به خود جذب کرده است، همراه با رشد اقتصادی باشد، شاهد رشد و توسعه همه جانبه خواهیم بود.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: نقش اشتغال و کارآفرینی نقش مهمی در جامعه امروز است و اگر چناچه روحیه جهادی بر مجموعه های کارگری و تولیدی، برای غلبه کردن بر مشکلات اقتصادی حاکم باشد،  این ظرفیت در کشور وجود دارد که با توجه به نیروی کار و مدیریت و منابع و بهره گیری از همه ظرفیت ها، شاهد رشد و توسعه در تولید و ایجاد اشتغال باشیم البته باید این ظرفیت ها تبدیل به فعلیت شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در استان ایلام ظرفیت اربعین یک فرصت بسیار ارزشمند و استثنایی است که باید از این فرصت در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده کرد، باید روحیه جهادی حاکم شود و ظرفیت های استان از جمله آب و خاک و منابع خدادی که وجود دارد، بالفعل شود و در این صورت نباید بیکاری در استان داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: حرکتی در استان با روحیه جهادی برای تبدیل کردن استعدادهای بالقوه به فعلیت لازم است و نقش بسیج کارگران در زمینه اشتغالزایی و برطرف کردن موانع تولید و راه ندازی و احیای واحدهای تولیدی بسیار مهم  و حایز اهمیت است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایجاد ظرفیت برای سرمایه گذاری در استان یکی از رویکردهای بسیار مهم در راستای توسعه اقتصادی استان است، ابراز کرد: اگر روحیه بسیجی پای کار بیاید و  از توانمندی هایی که در استان وجود دارد، استفاده شود، مشکلات حل می شود و البته ما در استان قبل از اینکه مشکل بیکاری داشته باشیم، مشکل فرهنگ کار داریم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: نیاز است که فرهنگ کار در جامعه ما حاکم شود و با توجه به زمینه اشتغالی که وجود دارد بیکاری در استان می تواند رفع شود، باید فرهنگسازی شود که با آموزش مهارت ها، شغل ایجاد شود.

 

وی خاطرنشان کرد: نقش بسیج کارگری این است که وضعیت موجود را تغییر داده و موانع را رفع کند و زمینه کار را فراهم کرده چرا که فضای استان، فضای خوبی برای کار کردن است و موانع باید از سر راه تولید و کار برداشته شود.

 

«ابراهیم شفیعی» مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان گفت: خدمت به کارگر از واجبات مسئولان است و کارگر و کارفرما دو بازوی محرک اقتصادی هستند که مکمل همدیگر در رشد و توسعه اقتصادی و خنثی سازی تحریم‌ها در کشور هستند. 

 

وی افزود: تشکیل کارگروه‌ها و هیات مختلف مانند کارگروه تولید و اشتغال، هیات حل اختلاف‌ و هیات‌های تشخیص در اداره کار به جهت احقاق حقوق کارگران، توان بخشی به مشاغل و جذب نیروهای توانمند در سطح استان، بازدهی محصول و تولید در استان، تشکیل کمیته قضایی با حضور نماینده ویژه دادگستری استان، پیگیری مطالبات کارگران، توزیع بسته‌های معیشتی میان کارگران کم بضاعت و فعال کردن ۱۴ کارگاه راکد در استان از مهم‌ترین اقدامات این سازمان است. 

 

 مسئول سازمان بسیج کارگری بیان کرد: بیش از دو هزار کارگر در استان وجود دارد که شامل تمامی افراد شاغل در واحدهای تولیدی سراسر استان می‌شود و بسیج کارگری هیچ دغدغه به جز پاسخ گویی به نیازهای آنان ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار