خبرهای داغ:
حجت الاسلام آزادیخواه:

خلق محتوای پاک، راهکار نجات فضای مجازی است/ هیچ راهی در نفوذ فرهنگی جز مقابله فرهنگی وجود ندارد

همدان- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: خلق محتوای پاک، راهکار نجات فضای مجازی است و تولید محتوای فرهنگی و ایجاد جبهه فرهنگی راهگشای هجمه‌های فرهنگی دشمن است.
کد خبر: ۹۴۴۶۴۹۸
|
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احد آزادیخواه در نشست فعالان فرهنگی استان همدان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین استانی در سالن اجتماعات استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ باید به مدد سایر بخش‌های مهم جامعه از جمله اقتصاد، اجتماع و سیاست بیاید و به داد کارکردهای مختلف در جامعه برسد.

وی با بیان اینکه ما در این حوزه باید نگاه منجی‌گرایانه داشته باشیم، افزود: در طول ۴۰ سال گذشته اقدامات بزرگ و قابل توجهی انجام شد اما تحت الشعاع نفوذ فرهنگی قرار گرفته است و در نفوذ فرهنگی هیچ راهی جز مقابله فرهنگی وجود ندارد و باید با سلاح فرهنگی به جنگ فرهنگ رفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطبوعات، فیلم، سینما، تئاتر، موسیقی و دیگر محصولات فرهنگی نیازمند جریان‌سازی است، گفت: صادرات فرهنگی را باید خیلی جدی بگیریم، این صادرات می‌تواند در دو حوزه عام همچون صنعت سینما و حوزه خاص مانند دفاع مقدس، ایثار و شهادت و موارد مرتبط شکل گیرد.

وی ابراز کرد: حوزه‌های دانش‌بنیان با نگاهی نو باید مورد توجه قرار گیرد و ورود پیدا کرد و تشکیل جبهه فرهنگی از دیگر نکاتی است که باید با مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌ها مد نظر قرار گیرد.

آزادیخواه بیان کرد: خلق محتوای پاک، راهکار نجات فضای مجازی است و تولید محتوای فرهنگی و ایجاد جبهه فرهنگی راهگشای هجمه‌های فرهنگی دشمن است؛ همچنین سفارش محصول فرهنگی باید از سوی حاکمیت انحام شود تا اصحاب فرهنگ به تولید کار پاک و تمیز روی بیاورند.

وی ادامه داد: اگر اصحاب فرهنگ و هنر را به حال خود رها کنیم، ممکن است ناخواسته تحت نفوذ هجمه‌های فرهنگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات