تشییع پیکر حجت الاسلام شیخ عبدالرسول دشتی در بوشهر

پیکر مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عبدالرسول دشتی امروز بعد از اقامه نماز جمعه بر روی دستان مردم بوشهر از جایگاه نماز جمعه تا میدان قدس این شهر تشییع و در قطعه صالحین بهشت صادق بوشهر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۰۳
|
۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، وی فرزند مرحوم شیخ حسین ابن حاج علی و متولد اول اسفند ماه سال ۱۳۱۴ در روستای هدکان از توابع شهرستان تنگستان بود.
مرحوم حاج شیخ عبدالرسول دشتی از همان کودکی، قرآن کریم و سواد خواندن و نوشتن را آموخت و در مکتب خانه به تدریس قرآن و نوشتن به کودکان پرداخت.
وی مقطع دبستان را در لاور، گناوه و بوشهر گذراند، در سال 1328 در سن ۱۴ سالگی عازم آبادان شد و در سال‌های ۱۳۳۴ تا ۱۳۳۵ در مدرسه علمیه آیت الله قائمی مشغول به تحصیل علوم حوزوی شد.
سپس با عزیمت به نجف اشرف در مدرسه بادکوبه و قوام تا مقطع خارج فقه و اصول ادامه تحصیل داد.
این روحانی پیشکسوت استان بوشهر از پرورش یافتگان حوزه علمیه نجف اشرف و از علمای برجسته خطه جنوب به حساب آمده و از شاگردان آیات عظام خوئی، حکیم، شهید مدنی و شاه آبادی بود.
این عالم دینی در سال ۱۳۵۰ به ایران بازگشت و در استان بوشهر ساکن شد و سپس تحصیلات خود را در حوزه علمیه قم و در محضر اساتید معروف تا سطح چهار- معادل با دکترا- ادامه داد.
مرحوم شیخ عبدالرسول دشتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابتدا متصدی سردفتر ازدواج در بوشهر شد سپس در سال ۱۳۶۵ پس از قبولی در آزمون قضاوت، بر مسند قضاوت نشست که در این مدت از سال ۱۳۶۶ نیز در دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه خواهران- مکتب فاطمیه بوشهر به تدریس معارف اسلامی پرداخت.
این عالم ربانی پس از بازنشستگی از قوه قضاییه در سال ۱۳۸۶ به شهر مقدس قم نقل مکان کرد.
مراسم ختم مرحوم حجت الاسلام شیخ عبدالرسول دشتی فردا شنبه اول مرداد از ساعت 9 تا 11 و مراسم هفتمین روز درگذشت وی نیز پنج شنبه ششم مرداد در همین ساعت در حسینیه اباعبدالله علیه السلام گلزار شهدای بوشهر برگزار می‌شود.

تشییع پیکر حجت الاسلام شیخ عبدالرسول دشتی در بوشهر

انتهای پیام/

ارسال نظرات