بیماران قلبی و عروقی از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری کنند

مدیر مرکز تحقیقات ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماران قلبی و عروقی در صورت بروز علائم تنگی نفس، خس خس سینه و مشکل در تنفس بایستی سریعا فرد به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۴۱
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حسینعلی خزاعی، مدیر مرکز تحقیقات ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس کلینیک آلرژی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان نکات توصیه ای و پیشگیرانه جهت حفظ سلامتی هنگام وقوع طوفان گرد و خاک را بیان کرد و گفت: باتوجه به وجود خشکسالی های پیاپی در شمال استان و وزش بادهای 120 روزه در فصل تابستان، شاهد هجوم ریزد گردها در سطح استان می باشیم، لازم است هم استانی های عزیز اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه زیر را جهت حفظ سلامتی خود رعایت نمایند

وی افزود: افراد مبتلا به بیماریهای قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و پنجره ها و درها را بسته نگه دارند.

خزاعی با تاکید بر این مطلب که بیماران قلبی و عروقی باید از مصرف قلیان و سیگار خودداری کنند، بیان کرد: افراد بیمار در صورت نیاز به حضور در فضای باز از ماسک فیلتردار و عینک استفاده کنند.

مدیر مرکز تحقیقات ایمونولوژی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و رئیس کلینیک آلرژی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با اشاره به این مطلب که افراد در محل های دارای تهویه مطبوع حضور داشته باشند، ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی از انجام حرکات ورزشی سنگین خودداری کنند.

این مسئول ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی در صورت بروز علائم تنگی نفس، خس خس سینه و مشکل در تنفس بایستی سریعا فرد به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: مصرف شیر، ماست کم چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات گرم، برای دفع سموم از بدن مهم و ضروری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار