خبرهای داغ:
دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی غدیر؛

جشنواره خوشنویسی غدیر فرصتی است برای عرض ارادت هنرمندان به آستان ولایت مولا است

حق شناس عنوان کرد: جشنواره خوشنویسی غدیر فرصتی است برای اینکه اهالی هنر مجددا ارادت خود را به آستان ولایت مولا عرض نمایند.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۲۹
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آیین تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره ملی خوشنویسی غدیر با حضور مسوولان استانی، جامعه هنرمندان و خوشنویسان در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در این مراسم بیان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، «رافعه قزوینی در زمانی که شهرهای کشور قصبه ای بیش نبود، کتابی در مورد قزوین می نویسد که فهرست آن چند جلد کتاب می شود». اگر بخواهیم در بین همه عناصر خادم نمونه ای پیدا کنیم بی شک شهید رجایی نگین و الگوی خدمت است و زادگاه این شهید بزرگ قزوین است.

وی گفت: شخصیت های بزرگی در شهر قزوین پرورش یافته اند که افتخار جهان اسلام است که آیت اله زرآبادی یکی از این شخصیت های بزرگ است. اگر بخواهیم از نگین رشادت و صلابت نام ببریم، حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی و شهید لشگری سید الاسرای کشور بی شک سرآمد این شخصیت هاست.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در ادامه اظهار کرد: در روزی این مراسم برگزار می شود که مصادف با فضیلت فراموش شده ای است. ما در دین دارای واجبات رکنی هستیم. غدیر از واجبات رکنی است و یکی از واجبات رکنی بسیار موکد، مباهله است.‌ اگر در روز غدیر پیامبر مهربانی جز به وحی نمی گوید؛ «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، اما در روز مباهله خداوند فرمود؛ «انفسنا و انفسکم ...» و مصداق انفسنا در جمع تشیع و تسنن فقط امیرالمومنین است.

حق شناس در ادامه عنوان کرد: امروز جلسه هنرمندانی است که به هنری عشق ورزیدند که بیشترین تنیدگی را با فرهنگ و دین دارد و در بین تمام هنرها هیچ هنری به میزان هنر خوشنویسی تنیدگی با دین ندارد و شاید تنها هنری است که توسط ائمه تاکید و تشویق شده باشد.

وی افزود: جشنواره خوشنویسی غدیر فرصتی است برای اینکه اهالی هنر مجددا ارادت خود را به آستان ولایت مولا عرض نمایند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین در ادامه یادآور شد: در جریان سختی که گمان نمی‌کردیم که با این عظمت در کشور داشته باشیم استان ما مزین به حضور خوشنویسان برتر بود. آثار فاخری به دبیرخانه ارسال شد و نتایج بسیار خوبی داشت و در این راستا از شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی جهت همراهی با ما تقدیر می کنم.

در پایان این مراسم از برترین های جشنواره با اهدای لوح و هدیه نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها