نقش محوری پیرغلامان در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش محوری پیرغلامان در ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی گفت: این افراد نقش بی بدیلی در معرفت افزایی و معنویت بخشی در جامعه ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۷۶
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،حجت الاسلام سعید مهدوی در مراسم تجلیل از پیرغلامان گیلان اظهار کرد: تکریم از پیرغلامان موجب ترتیب و تشویق افراد در قدم گذاشتن در این مسیر می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ جایگاه و منزلت پیرغلامی افزود: حفظ منزلت و جایگاه مداحان و پیرغلامان یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی این افراد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به نقش اثرگذار مداحان و پیرغلامان در معرفت افزایی جامعه بیان کرد: مداحان نقش بی بدیلی در معرفت افزایی و معنویت بخشی در جامعه ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: پیرغلامان و مداحان به عنوان ستایشگران ائمه اطهار نقش مهمی در سبک زندگی اسلامی دارند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن در ابعاد مختلف افزود: در جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن، وظیفه مداحان بسیار سنگین و حساس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به موفقیت و اثربخشی چشم گیر سرود «سلام فرمانده» در نقاط مختلف دنیا گفت: سلام فرمانده گیلانی‌ها دنیا و امت اسلام را بر انگیخت و این اثر هنری به قدری مؤثر بود که دشمن را مات و مبهوت کرد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به جذابیت‌های سرود مذهبی و فرهنگ ساز «سلام فرمانده» اضافه کرد: ابهت رسانه‌ای شیعه با «سلام فرمانده» به اوج رسید.

وی، گیلان را خاستگاه انسان‌های عالم و بزرگ دانست و افزود: گیلان استان مذهبی و اعتقادی است و این مهم ریشه عمیقی در تاریخ و قدمت گیلان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پیرغلامان حبیب ابن مظاهرهای زمان هستند، گفت: عده‌ای می‌خواهند با تزریق ناامیدی و ترویج بی حجابی، جامعه اسلامی را به سمت انزوا بکشانند و در این راستا مداحان نقش محوری دارند.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: محرم و نهضت عاشورا ظرفیت ارزشمندی در مقابله جنگ نرم دشمن است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات