رئیس جمهور آمریکا از عدم اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور در توقف حمله به ساختمان کنگره انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۱۸۷
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عدم اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور برای جلوگیری از حمله به ساختمان کنگره را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، بایدن که به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد، عصر دوشنبه در سخنانی ضبط شده در کنفرانس ملی سازمان مجریان قانون سیاهپوست گفت: پلیس آن روز قهرمان بود اما ترامپ شجاعت لازم را برای اقدام نداشت.

وی افزود: عوامل شجاع اجرای قانون به مدت سه ساعت با جهنم قرون وسطایی مواجه بودند و با جنون آشوبگران که دروغ‌های رئیس جمهور بازنده (ترامپ) را باور کرده بودند، مقابله کردند.

بایدن ادامه داد: رئیس جمهور سابق ایالات متحده که بازنده (انتخابات) بود به مدت سه ساعت شاهد این اقدام بود و در اتاق غذاخوری ویژه خود در کاخ سفید نشسته بود.

لازم به ذکر است که دادگاه فدرال آمریکا اخیراً «استیو بانون» مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل خودداری از همکاری با کمیته تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره مجرم شناخت.

بر اساس این گزارش، هیأت منصفه دادگاه فدرال در واشنگتن پس از سه ساعت شور و مشورت به این نتیجه رسیدند که بانون در دو اتهام وارده به وی گناهکار است و با مجازات یک ماه تا یک سال زندان برای هر یک از این اتهامات مواجه خواهد شد.

استیو بانون پس از صدور این حکم به خبرنگاران گفت: شاید ما نبرد امروز را باخته باشیم اما به هیچ وجه جنگ را نخواهیم باخت.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» پیش از این عملکرد کمیته تحقیقات پیرامون حمله به کنگره را زیر سوال برده و ادعا کرده بود که این کمیته آگاهانه روایتی جعلی و ساختگی را ارائه می‌کند.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و وقوع شورش و هجوم مردم این کشور به کنگره آمریکا، طرح استیضاح ترامپ برای دومین بار در دوران ریاست جمهوری اش مطرح و به کنگره ارائه شد که البته وی از آن سالم در امان ماند.

ارسال نظرات