خبرهای داغ:

استفاده از امکانات علمی برای تبیین فرهنگ حجاب و عفاف

شاهرود_ دانشگاهیان شاهرود در نشستی مشترک بر استفاده از امکانات علمی فرهنگی دانشگاه برای تبیین فرهنگ حجاب و عفاف تأکید کردند.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۱۳
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

استفاده از امکانات علمی برای تبیین فرهنگ حجاب و عفافبه گزارش خبرگزاری بسیج، اسمعیل علی‌بیکی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در جلسه کارگروه آراستگی و شئونات فرهنگی و رفتاری این واحد دانشگاهی اظهار کرد: تبیین استحکام‌بخشی به موضوع عفاف و حجاب با برنامه یک‌ماهه و دوماهه به نتیجه مطلوب نمی‌رسد؛ بلکه باید با برنامه‌ای مستمر و مدون بر این امر اصرار ورزید و از همه امکانات بالقوه و بالفعل در دانشگاه برای رسیدن به هدف آراستگی اسلامی بهره برد.
او افزود: همه مسئولان وظیفه و تکلیف شرعی و قانونی دارند و تک‌تک مسئولیم تا در این مسئله که مبتلابه جامعه است، گام برداریم و تعلل در این مسئله مهم پذیرفتنی نیست. باید محترمانه با توجه به آیین‌نامه‌ها و مراحل قانونی این کار انجام شود و به همه همکاران هم توصیه می‌شود اگر فکر می‌کنند اثرگذارند باید حتماً با ضابطان اجرایی همکاری کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تأکید کرد: چه در تذکر لسانی و چه در اجرای قوانین باید شأن و منزلت افراد در نظر گرفته شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.
بحث عفاف و حجاب به سمت امنیتی سیاسی پیش می‌رود
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز با بیان اهمیت عفاف و حجاب در فرهنگ اسلامی و انسانی ایران گفت: امروزه بحث عفاف و حجاب به سمت امنیتی سیاسی پیش می‌رود و این برنامه از سمت دشمنان است که باید در این مسئله کاملاً هوشیار بود.
حجت‌الاسلام احمد نظری اضافه کرد: همه یک وظیفه عمومی داریم که همان امر معروف و نهی از منکر است. در این زمینه باید اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد مبنی بر تبیین حجاب و نیز آموزش عوامل اجرایی عفاف و حجاب نیز در اولویت‌های کاری باشد. استمرار در امر تبیین اثرات حجاب از اولویت‌های حوزه فرهنگی بوده و باید توجه داشت که این امر با حساسیت خاصی صورت گیرد و از همه امکانات لازم برای بیان اهداف حجاب و عفاف و تبیین آن در بین دانشجویان کارکنان و استادن استفاده شود.
به گزارش بسیج، در کارگروه آراستگی و شئونات فرهنگی و رفتاری واحد دانشگاهی شاهرود اعضای جلسه با بیان دیدگاه‌های خود بر پیگیری هر چه بیشتر مصوبات جلسه تا رسیدن به نتیجه مطلوب و قابل‌قبول تأکید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها