خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: همسرداری و فرزند پروری مهمترین و جدی ترین نقش و وظیفه زن مسلمان و انقلابی است.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۲۵
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوذر صلاحی، جانشین بسیج اساتید سپاه انصار الرضا (علیه السلام) امروز در دوره آموزشی تخصصی کارشناسان مطالعات زن و خانواده به جایگاه مهم و ارزشمند زن اشاره کرد و اظهار داشت: در نگاه استضعاف گرایانه که در غرب و شرق وجود دارد و قبل از دوره رنسانس پدید آمد، زن را موجودی ضیف می‌داند.

وی ادامه داد: نگاه استثمارگرایانه در غرب به زن بعد از انقلاب صنعتی به وجود آمد البته در شرق هم وجود داشته و هرچند نقطه مقابل نگاه استضعاف گرایانه هست، ولی باز هم به زن ارزش نداده و زن حق مالکیت و رای دادن نداشت.

صلاحی بیان کرد: در انقلاب صنعتی هزینه نیروی کار مرد بالا بود، به همین جهت زن را که نیروی ارزان بود به میدان آوردند.

جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی مطرح کرد: غرب برای تبلیغ کالا‌های خود از جذابیت زن استفاده کرد و به اسم آزادی این نگاه را به اوج خود رساند.

ایفای صحیح نقش مادری و همسری مهمترین شاخصه زن تراز انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه نگاه شیطان گرایانه به زن مختص یهود است، گفت: بعد‌ها این نگاه در دنیا منتشر شد، دیدگاهی که زن را شیطان می‌دانست و با همین دیدگاه اسرائیل را وارد صحنه کردند و معتقدند؛ در هر ماجرای منفی پای یک زن در میان است.

صلاحی با اشاره به وجود سه جریان نسبت به زن در غرب عنوان کرد: در جریان افراطی استفاده ابزاری از زن مطرح است که مرد به دنبال لذت جویی از زن بود و متاسفانه در غرب این جریان را نظری کردند و در دانشگاه‌ها تدریس شد.

وی ادامه داد: دیدگاه افراطی معتقد است زن بایستی نقش آفرین باشد و باید بین زن و مرد تساوی باشد در صورتی که اسلام عدالت را مطرح می‌کند و دنبال تساوی نیست.

جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: جریان تفریطی با حضور زن در جامعه مخالف است چراکه زن موجودی ضعیف و ناتوان هست و معتقدند که زن نباید در اجتماع، محل کار و مسجد حضور داشته باشد و حق خویشاوندی ندارد و تنها حق ازدواج با فامیل شوهر را دارد.

وی عنوان کرد: در جریان اسلامی برای زن و مرد هر کدام حقوق و وظایفی تعریف کرده، باید‌ و نباید‌هایی قرار داده که به دنبال عدالت بین زن و مرد هست که هر یک از زن و مرد به جایگاه خود برسند.

صلاحی با بیان اینکه دشمن زن را هدف قرار داده و او را بی هویت کرده است، گفت: همسرداری و فرزند پروری مهمترین و جدی ترین نقش و وظیفه زن مسلمان و انقلابی است.

ی به فرمایش مقام معظم رهبری که در اهمیت جایگاه زن اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: زن و مرد در انسانیت مساوی هستند، زن می‌تواند در رشد اخلاقی و معنوی مجتهد شود و حتی در جا‌هایی می تواند از مرد جلو باشد.

جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: عدالت و تساوی را باید از هم تفکیک کرد تا پاسخ بسیاری از شبهات در حوزه زن را بدانیم.

وی ادامه داد: اسلام به نفع زن عمل و دستور دارد، اما دیدگاه غرب به زن به بهانه آزادی زن انحراف و فساد و تباهی زن است.

صلاحی اظهار داشت: بزرگترین فمنیست‌ها در جهان مرد‌ها هستند، چون دنبال لذت جویی خود هستند.

جانشین بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: راهکار مقابله زن با هجمه‌های رسانه غرب در حوزه زن طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اقدام قوی، پرحجم، با کیفیت، در حوزه زن، خانواده و پرداختن به شبهات در این زمینه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها