دبیر اولین جشنواره شعر طنز عدلیه«دادخند» با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادی در تاریخ عدلیه کشور بی‌سابقه است، گفت: برگزاری این جشنواره توسط قوه قضاییه اقدامی خوب و مبارک است.
کد خبر: ۹۴۴۷۲۲۶
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام مهدی پرنیان در مراسم اختتامیه اولین جشنواره شعر طنز عدلیه «دادخند» با تقدیر از جسارت و همراهی مجموعه دستگاه قضا استان در برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری گفت: اینکه قوه‌ای در بالاترین سطح اقتدار، لب خندان هم داشته باشد و با استفاده از ظرفیت طنز فرهنگسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را دنبال کند حرکتی قابل تقدیر است.

مسئول دفتر طنز حوزه هنری استان یزد اظهار داشت: امیدواریم این رویداد نقطه عطفی باشد برای سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها که با روی گشاده و روی باز با طناز‌ها و جریان طنز برخورد کنند.

پرنیان افزود: هر چند ماهیت طنز انتقادی است، اما هدف آن اصلاح است؛ طنز فاخر با هدف اصلاح، ممکن است نیش بزند و دردآور باشد.

وی با اشاره به کشف استعداد‌ها و چهره‌های جدید در این جشنواره، ادامه داد: بسیاری از آثار متعلق به خانواده دستگاه قضا بود و ما انتظار نداشتیم در خانواده دستگاه قضا این همه شاعر و طنزپرداز وجود داشته باشد.

پرنیان تصریح کرد: بیان دغدغه‌ها و چالش‌های درون سیستمی از درون قوه قضائیه توسط شاعران طنز پرداز شاغل در این مجموعه قطعا می‌تواند در اصلاح امور بسیار مفید و اثرگذار باشد.

وی در پایان با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره اظهار داشت: از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۲۲ اثر به لحاظ فنی و موضوعی مورد تأیید قرار گرفت و به بخش داوری راه پیدا کرد که از این تعداد ۵۰ اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

دبیر جشنواره طنز دادخند بیان کرد: در نهایت با رأی هیئت داوران شش نفر حائز رتبه و هفت نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

پرنیان با اشاره به دریافت اثر از ۲۲ استان کشور ادامه داد: شاعران و طنزپردازان استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، کرمان، البرز، گلستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین، گیلان، خوزستان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، همدان، هرمزگان و یزد آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده بودند.

ارسال نظرات