پیام تبریک فرماندهی ومسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند به ائمه جمعه این شهرستان

به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی درکشور

سرهنگ پاسدارحسین امیری فرمانده سپاه زرند وحجت الاسلام محمد ایزدی به مناسبت سالگرد اقامه اولین نمازجمعه در کشور پیام تبریکی صادر نمود که متن پیام بدین شرح می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۴۷۳۵۰
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان وهمزمان با سالگرد اقامه اولین نمازجمعه در کشور، سرهنگ پاسدارحسین امیری فرمانده سپاه زرند وحجت الاسلام محمد ایزدی، به مناسبت سالگرد اقامه اولین نمازجمعه در کشور پیام تبریکی صادر نمود که متن پیام بدین شرح می‌باشد.

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله وسلم  فرمودند:

التَّهَجُّرُ اِلَی الْجُمُعَةِ حَجُّ فُقَرَاءِ اُمَّتِی.  هنگام ظهر به سوی نماز جمعه رفتن، حجّ فقیران امّت من است.

-بحار الانوار،‌ ج 86، ص 197

پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، یکی از مهم ترین نهادهای فرهنگی و عبادی پس از انقلاب است که به منظور تشریع آرمانهای اجتماعی، سیاسی و عبادی مورد درخواست بود.

نمازجمعه به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای مذهبی ،سیاسی و فرهنگی کشور و میعادگاه وحدت مردم شریف و مسلمان ایران در دفاع از حریم نظام است، که نقش به سزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه داشته است

نماز جمعه، یکی از اجتماع های سودمند، چاره ساز و هدفدار است که هم نمایشگاه وحدت شکوهمند اسلام، و هم پرورشگاه سیاست و تدبیر مسلمانان به شمار می آید. نشاط سیاسی و احساس حضور در صحنه درگیری با نامردمی دنیاداران، در نماز جمعه تقویت می شود. در یک سخن، میقاتِ بندگی حقّ ، میعاد با خلقی خدایی و میثاق با رهبری در نماز جمعه شکل می گیرد. پس سزاست که این فریضه بسیار مهم دین اسلام، هرچه با محتواتر و شکوهمندتر برگزار شود، تا بهره وری و استفاده آن بیش تر گردد.

نماز جمعه به عنوان مهمترین پایگاه مذهبی و سیاسی، ثمره انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) میباشد که نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در سطح جامعه را دارا است.فریضه نماز جمعه، مهمترین مصداق همدلی و وحدت در کشور محسوب می شود و پشتوانه و تکیه گاهی مستحکم برای نظام و انقلاب بشمار می رود و به عنوان نمادی از عزت، اقتدار و همبستگی میان آحاد جامعه اسلامی و مسئولان محسوب می شود.

سنگر نماز جمعه، بهترین محل دعوت مردم به بسیج برای جهاد، دفاع از کیان انقلاب، حلّ مشکلات اجتماعی و یاری رسانی به دیگران است. این قدرت عظیم مردمی که در نماز جمعه متجّلی می شود، همواره مورد توجه دوست و دشمن انقلاب بوده است. در صدر اسلام نیز رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علی علیه السلام پس از خطبه های نماز جمعه، مردم را در مساجد بسیج می نمودند و به جبهه های جهاد می فرستادند. آری، نماز جمعه هر شهر می تواند با بسیج مردم، بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن جا را به شیوه ای شایسته برطرف سازد، تا بدین ترتیب، کشور از همه نظر توان مند و شکوفا گردد.

اینجانب فرار سیدن پنجم مردادماه سالگرد برپایی نماز سیاسی، عبادی جمعه و سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به امامت مرحوم حضرت آیت الله طالقانی (ره) را به ائمه محترم جمعه شهرستان زرند حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه زرند،حجت الاسلام ایزدی امام جمعه یزدانشهر،حجت الاسلام عربزاده امام جمعه ریحانشهروحجت الاسلام غفوری امام جمعه خانوک  تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند منان سلامتی و دوام توفیقات روزافزون این عزیزان را مسئلت می نمائیم.

سرهنگ پاسدار حسین امیری فرمانده سپاه زرند

محمدایزدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرند

ارسال نظرات