استاندار مرکزی:

واحدهای تولیدی در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند

مخلص‌الائمه گفت: به برکت حماسه‌های مجاهدانه و دلاورانه مردم اراک در روز پنجم مرداد این روز به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک ثبت شده است و امروز یادآور شهامت و شجاعت و مقاومت مردم استان و اراک است.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۰۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی، «فرزاد مخلص‌الائمه» استاندار مرکزی امروز در یادواره شهدای  دو هزار و ۸۰۰ شهید اراک اظهار داشت: به برکت حماسه‌های مجاهدانه و دلاورانه مردم اراک در روز پنجم مرداد ماه این روز به عنوان روز ایثار و مقاومت اراک ثبت شده است و امروز یادآور شهامت و شجاعت و مقاومت مردم استان و اراک است که به همین سبب این روز پنجم مرداد را گرامی می‌داریم.

مخلص‌الائمه بیان کرد: این روز چند شاخصه مهم دارد، جلوه اول عملیات رمضان است که رزمندگان استان مرکزی در آن نقش مهمی داشتند و شهدای والامقامی در این راه تقدیم انقلاب کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین شاخصه دوم روز پنجم مرداد ماه نقش استان در عملیات مرصاد است که به مقابله با منافقین پرداختند.

استاندار مرکزی یادآور شد: شاخصه سوم روز پنجم مرداد که امروز برای ما درس‌های فراوانی دارد نقش مهم صنایع و کارخانجات اراک در دفاع مقدس و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: شرکت های بزرگ اراک نقش بسزایی در حوزه پشتیبانی و فنی و صنعتی داشته اند و همین مهم سبب شد دشمن این شرکت ها را مورد هدف قرار دهد، مجموع این حماسه های مهم تقدیم بیش از ۲۰۷ نفر به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: تقارن روز ایثار و مقاومت اراک با محرم و شهادت سیدالشهدا(ع) بسیار مهم است و نشان از اقتدای شهدای پنجم مرداد به امام حسین(ع) و مکتب عاشورا است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: در دوران دفاع مقدس رویدادهای بسیار برجسته ای داشتیم شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کردیم و در جای جای این وطن عزیز و جهان اسلام برای استمرار حرکت و اعتلای اسلام حماسه های زیادی خلق شده که باید گرامی داشته شوند.

استاندار مرکزی گفت: رویارویی حق و باطل و مسیر تقابل حق و باطل مسیر پرشتابی است که هر روز آشکارتر می شود تا به مرحله نهایی تسلط حق برسیم و جبهه ایمان پیروز شود و این وعده خداوند است.

وی ادامه داد: اگرچه دشمن در عرصه نظامی توانایی مقابله با انقلاب اسلامی ندارد اما در عرصه های دیگر دشمن همه جانبه پای کار آمده که یکی از این عرصه ها جنگ اقتصادی است و نقش صنایع در جنگ اقتصادی بسیار مهم است و حادثه بمباران صنایع اراک نشان از وجود جنگ اقتصادی از ابتدای انقلاب توسط دشمن است.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: دشمنان در چندین مرحله بمباران اراک را در دستور کار گذاشت و در یک جنگ ناجوان مردانه کارگران و جبهه اقتصاد را هدف میگیرد و در پنجم مرداد در شهر اراک عاشورایی رقم می خورد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دشمن به نقش صنایع در دفاع مقدس واقف بود و حتما این مسئله با کمک جریان منافق شکل گرفت که اطلاعات این صنایع مهم را در اختیار دشمن قرار گرفت.

وی یادآور شد: کارگران موثرترین نقش را در عرصه دفاع مقدس داشته اند و از شرکت هپکو اراک تا ماشین آلات برای راهسازی و حمایت از مهندسی جنگ انجام می دادند و در بخشی دیگر کمک به مجموعه سنگرسازان بی سنگر از مجموعه در آلومینیوم برای تامین تجهیزات جنگی چشمگیر است.

مخلص‌الائمه گفت: صنایع شهر اراک تمام قد در خدمت دفاع از کشور و دفاع از مردم بودند و بدین جهت شناسایی شدند و دشمن آنها را هدف قرار داد.

استاندار مرکزی بیان کرد: امروز ایران اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری در یک جنگ همه جانبه و تمام عیار اقتصادی قرار دارد و کماکان همه صنایع خط مقدم دفاع اقتصادی کشور هستند.

وی افزود: بنده دست کارگران و مهندسان و کارشناسان و مدیران مجموعه های صنعتی رو مادام که در خدمت دفاع اقتصادی کشور هستند را می بوسم و قطعا با همت و تلاش جهادی و کشور از این مقطع حساس نجات خواهند داد و رمز پیروزی و موفقیت کشور در جنگ اقتصادی روحیه جهادی و انقلابی است.

مخلص‌الائمه گفت: صنایع استان مرکزی به عنوان قطب چهارم اقتصاد و صنعت کشور همواره نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور داشته اند

وی با اشاره به اینکه صنایع استان مرکزی خط مقدم دفاع اقتصادی هستند گفت: مهمترین عرصه تقابل ما با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی انقلاب جهان اسلام هستند.

استاندار مرکزی یادآور شد: از مجموعه مدیران صنعت کشور و صنعت استان درخواست داریم که این جایگاه و قدر بدانند و مهمترین پیام امروز شهدا تلاش و کار جهادی در سنگر اقتصادی است.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم در مسیر دفاع اقتصادی کوتاهی صورت بگیرد همانطور که رزمندگان و ایثارگران ما در همه ابعاد تلاش نمودند و همت و تلاش خودشان را برای صیانت از انقلاب به میدان گذاشتند امروز باید برای رفع تهدیدات و تحریم های دشمنان تمام قد درمیدان باشیم.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار