یادداشت؛

حسین آزادگان، محرم دلدادگان

آغاز سال قمری نزدیک است، باز محرم و بانگ جرس کاروان که از هشتم ذیحجه در گوش عالم به صدا در آمده. کم کم نینوا خود را مهیای قدوم دردانه هستی خواهد کرد و میزبان الهی و آسمانی ترین هدیه خدا بر روی زمین خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۱۸
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

 به قلم خبرنگار خبرگزاری بسیج استان قم _محبوبه حقیقت:

هجده منزلگاه را کاروان عشق طی می کند تا گلچین کند اهل دل و اهل معنا را که بدون اشاره، ماندن یا رفتن و ملحق شدن به معشوق را انتخاب کنند.

چه سخت است که در این انتخاب نادرست ترین را تا ابد الدهر مهر بر پیشانیت کنی و بسوزی از حسرت همراهی نکردن.

حسین آمده تا زنده کند دین بر زمین مانده جدش را، حسین آمده تا تمام صفات رذیله حکومت کفر را بر زمین بزند، حسین آمده تا عزت و آزادگی و حریت را برای بشریت با تمام وجود معنا کند کیست که در این رسالت بزرگ همراهی کند امام خود را.

فراعنه به وسعت نفسانیت خود بعد از رحلت پیامبر ختمی مرتبت لگام جهل و ظلم و رنج و حقارت را بر دهان مردم زده بودند و تنها عده معدودی بودند که فریاد رسای حق طلبی شدند، اما حسین با همین تعداد محدود تاریخ بشریت را بر مدار حقیقت جان تازه بخشید و جنود شیطان و دستگاه ابلیس زمان را برای همیشه تاریخ در انزوا قرار داد.

آری کاروان حسین حلقه وصل حقیقت وجودی انسان به پرودگار شد.

اعتصام به حسین معنایی جز وصال یار در پی ندارد و وصال یار جز زیبایی و عزت و سر بلندی برای تو نمی خواهد که العاقبه للمتقین.

حقیقت کربلا با آنکه برای حسین مکشوف بود ولی خود را جانفدای باید و نباید امر خدا کرد.

تصویر بذل مهجته برای نجات از ضلالت گمراهی و حیرت و سرگردانی بشر و جهالت او دردی است که اعماق وجودت را می سوزاند اما شیرینی عزتمندانه این درد کامت را در برابر مستکبرین عالم شیرین خواهد کرد که حق همیشه پیروز است و ذلت تنها نصیب جبهه باطل و کفر و سر دمداران آن است.

حسین جان کاروان نزدیک نینواست و دل من غوغای تو و اهلبیتت را دارد.

کاش منزلگاه هفدهم بیتوته میکردی و راه برگشت به مدینه را طی می کردی. کاش خود را فدای هدایت بشریت ظلوم به نفس نمی کردی. کاش علیا مخدرات حرم در حریم حرم یار می ماندند، کاش ۷۲ یار وفادارت در مدینه پروانه وجودت می شدند.

کاش ابوالفضل، کاش علی اکبرت کاش علی اصغرت کاش قاسم و عبدالله، کاش عون و جعفر کاش حبیب کاش عوسجه کاش حر، تو رو بر میگرداند از این راه.

دلم بیقرار است حسین. بیقرار تو .تویی که امام منی و من ماموم تو. چرا چون تویی باید برای من خود را فدا کند.

آه حسین این روزها جنگ سخت حریت و آزادگی و آزاد بودن، جنگ امر به معروف و نهی از منکر برپاست کاش در این بحبوحه باز هم نجاتبخش باشی و باعث سرکوبی تمام کسانی شوی که خیمه و علم اسلام را در این کشور نشانه گرفته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار