خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

تبعیت از ولایت فقیه و وحدت رمز پیروزی عملیات «مرصاد» بود

سرهنگ فلاحی گفت: عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی به منافقین داد و خیال واهی آنان برای فروغ جاویدان را به کابوسی هولناک مبدل کرد و طومار آن‌ها را در هم پیچید.
کد خبر: ۹۴۴۷۶۵۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: هشت سال جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد را نمونه بارز خیانت و جنایات منافقان دانست و اظهار داشت: در طول دهه ۶۰ و همچنین سال‌های اخیر حدود ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌دفاع توسط منافقین به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه عملیات مرصاد یا عملیات فروغ جاویدان در اواخر جنگ ایران و عراق توسط سازمان مجاهدین خلق طرح‌ریزی شد، بیان داشت: عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی به منافقین داد و خیال واهی آنان برای فروغ جاویدان را به کابوسی هولناک مبدل کرد و طومار آن‌ها را در هم پیچید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: این عملیات در شرایطی انجام شد که دشمنان و عناصر ضدانقلاب خیالات را برای شکست جمهوری اسلامی در ذهن داشتند، اما رزمندگان و بسیج مردمی بار دیگر دشمنان را شکست دهند.

فلاحی توضیح داد: منافقین کوردل با حمایت صدام به خیال خام خود از مرز‌های غربی به کشور حمله کرده و برای رسیدن به پایتخت کشور طی چندروز وعده داده بودند غافل از اینکه رزمندگان شجاع و دلاور اسلام همانند کوه در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و طومار آن‌ها را درهم پیچیدند.

وی تبیین کرد: در عملیات مرصاد منافقین عزم خود را جزم کردند با تجهیزات و امکانات فوق‌العاده سه روزه تهران را فتح کنند و در خیال باطلشان این بود که در شهر‌ها منافقین به جمعشان می‌پیوندند که خوابشان تعبیر نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دفاع از ولایت را موجب خنثی شدن نقشه‌های دشمنان در این عملیات دانست و مطرح کرد: رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین مرصاد با ایثار و جانفشانی خود نگذاشتند منافقین کوردل به اهداف شوم خود برسند و تا آخرین قطره خون خود از خاک اسلامی دفاع کردند.

فلاحی به شرکت سه گردان امام علی (ع)، گردان امام رضا (ع) و گردان الغدیر در عملیات غرورآفرین مرصاد، مطرح کرد: «شهید صفرعلی رضایی» تنها شهید شاخص استان در این عملیات است که پس از هشت سال خدمت و دفاع به تاریخ ششم مردادماه ۱۳۶۷در تپه‌های حسن‌آباد اسلام‌آباد غرب به دست منافقین و مزدوران ضد وطن، هدف رگبار مسلسل قرار گرفت و سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در عملیات مرصاد توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

وی گفت: در این عملیات اعضای سازمان منافقین با ۲۵ تیپ شرکت داشتند و تجهیزات فراوانی از جمله ۱۲۰ دستگاه تانک سبک کاسکاول برزیلی، ۴۰ نفربر پی‌ام‌پی، ۳۰ عرابه توپ ۱۲۲ میلی‌متری، حدود ۲۴۰ خمپاره‌انداز، ۱۰۰ موشک آرپی‌جی هفت، ۷۰۰ تیربار، ۲۰ تفنگ ۱۰۶میلی‌متری، ۶۰ مسلسل دوشکا و حدود ۱۰۰۰ خودرو به همراه داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی توضیح داد: به محض ورود منافقین به منطقه کِرِند، تعدادی از نیرو‌های سپاه پاسداران و مردم، با آن‌ها درگیر شدند و از آنجایی که منافقین توقع مقاومت مردمی و حضور سریع رزمندگان سپاه و ارتش را نداشتند در منطقه حسن‌آباد زمین‌گیر و نتوانستند پیشروی بیشتری کنند و بسیاری از منافقین در عملیات مرصاد به درک واصل شدند و برخی از آن‌ها نیز گریختند.

فلاحی مهم‌ترین رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد را تبعیت از ولایت فقیه، وحدت و یکپارچگی نیرو‌ها ذکر و خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان نسل امروز نسبت به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای ایران اسلامی بیگانه هستند بنابراین باید این حماسه‌آفرینی‌ها برای نسل سوم و چهارم تبیین و تشریح شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دفاع پرس 

ارسال نظرات
پر بیننده ها