خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در مراسم سیاهپوشان امامزاده حسین(ع) قروین؛
حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: محرم و صفر موسم يادآوري قيام حسيني است که در آن تجلي اصول دين خدا صورت پذيرفته است. لذا بازخواني آن عامل مهمي براي زنده نگه داشتن و حيات مستمر اسلام مي گردد.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۱۴
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین سیاهپوشان صحن و سرای امامزاده حسین(ع) چهارمین قطب زیارتی کشور، عصر امروز با حضور مسوولان، خادمین حرم و دلسوختگان حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی کریمی رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین در این مراسم بیان کرد: محرم و صفر موسم يادآوري قيام حسيني است که در آن تجلي اصول دين خدا صورت پذيرفته است. لذا بازخواني آن عامل مهمي براي زنده نگه داشتن و حيات مستمر اسلام مي گردد.

وی گفت: آنجا که امام معصوم عشق به خدا را جايگزين همه دوست داشتني هاي بي ارزش دنيايي مي کند عملاً به توحيد و وحدانيت خدا شهادت مي دهد، و يا با ترجيح آخرت بر دنيا اهميت معاد را نشان مي دهد، و يا با جدا کردن حق از باطل عدالت را جلوه اي دوباره مي بخشد، و قصد خود را از قيام احياي سنت جدش و مرام پدرش مي خواند تا امر نبوت و امامت نيز تحقق و تداوم يابد.اينها همه گوشه ای از تجلي اصول دين در مکتب الهي امام حسين(ع) مي باشد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اشاره به اهمیت عزاداری و مجالس سیدالشهدا در نگاه ائمه اطهار اظهار کرد: از این محافل باید استفاده کنیم تا در تهذیب و خودسازی ما تاثیر گذار باشد. زیارت امام‌ حسین و حضور و خدمت در مجالس سیدالشهدا باقیات صالحاتی برای آخرت است.

حجت الاسلام کریمی در ادامه عنوان کرد: تمام اهل بیت(ع) در برپایی عزاداری و مجالس سیدالشهدا بسیار مقید بودند و در دوران خفقان آن روزها، بر برپایی این مجالس در منازلشان اهتمام ویژه داشتند.

وی افزود: همچنین یادآوری مصایب امام‌ حسین، گریستن برای امام حسین که ثواب زیادی برای آن ذکر شده است، اهمیت قائل شدن ائمه به تربت امام حسین که در روایات عین شفا ذکر شده، زیارت با معرفت بارگاه منور امام حسین، از شاخصه های مهمی است که ائمه به عنوان عامل به این شاخصه ها، به انجام آنها توصیه بسیار کرده اند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها