خبرهای داغ:
آیت‌الله رئیسی:

پیشرفت امور باید همراه با نگاه تحولی باشد/ عقب ماندگی در اجرای عدالت و بروکراسی اداری باید حل شود

همدان-رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیشرفت امور در حرکت‌های اداری و سازمانی باید همراه با نگاه تحولی باشد، گفت: عقب ماندگی در اجرای عدالت و بروکراسی اداری بسیار رنج دهنده است و باید باهم مشکلات را حل کرد.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۳۹
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان و خانواده‌های معظم شهدای استان همدان که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: همواره باید هم رشادت‌ها در یادها زنده بماند هم خباثت دشمنان یادآوری شود که مکان و زمان نمی‌شناسد.

وی افزود: دشمنان دنبال نفوذ هستند و همواره دستگاه‌ها باید از جریان انقلاب مراقبت کنند چراکه دشمن چهره نفاق خود را می‌پوشاند و اهداف خود را مخفی می‌کند و در تاریخ اسلام آنچه ما می‌بینیم ذره‌ای جریان نفاق است و جریان نفاق بسیار خطرناک است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید به نخبگان و مردم بگوییم مراقب جریان نفوذ و دست‌های عناصر نفاق باشند، گفت: زندگی و سیره پیشوایان را ببینیم آنان که در مقابل صدیقه طاهره(س)، در مقابل حضرت اباعبدالله (ع) صف‌آرایی کردند چه کسانی بودند و جریانی که در مقابل ائمه دین ایستادند، باید مراقب جریان شرک و کفر بود چراکه شناختن آن سخت و شناساندن آن سخت‌تر است.

وی ابراز کرد: این امری است که همواره باید مستدام باشد و باید با چشم دل دید، چرا که دیدن آن با چشم سر سخت‌تر است اینکه بتوان موانع دشمن را شناخت و باید آگاه حرکت کرد تا جریان‌های پیچیده و نفاق را شناخت که خود را با اهداف پلید نشان می‌دهند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه کسانی که امروز مهد حقوق بشر هستند، مهد قاتلان شدند و حقوق بشر را نابود کردند و برای ما روشن است که با مردم دنیا درست صحبت نمی‌کنند، عنوان کرد: عملیات مرصاد عبرت‌های بسیاری برای ما دارد که باید از آنها درس گرفت.

وی با بیان اینکه امروز دولت با ماموریت بسیار خطیری که بر عهده دارد رمز موفقیتش همکاری و مشورت است، خاطرنشان کرد: حقوق مختلفی در کنار این دولت قرار می‌گیرد و کار به نحو احسن انجام می‌شود، شما نخبگان بسیار می‌توانید نقش داشته باشید.

* موفقیت دولت در همه عرصه‌ها در گرو ارتباط نخبگانی است

رئیس جمهور افزود: باید همواره دولتمردان ما در همه سطوح و در همه بخش‌ها خود را محتاج بدانند که با مردم و نخبگان در موضوعات مختلف فرهنگ، سیاست و... صحبت کنند و همینطور است در دولت، استانداران باید حلقه‌های مختلفی از این موضوعات تشکیل دهند که امروز باعث ارتقا می‌شود و حتما آن را به ما انتقال دهید.

وی بیان کرد: موفقیت دولت در همه عرصه‌ها در گرو ارتباط نخبگانی است که در تمام سطوح مختلف آغاز کردیم و حتی با سطوح مختلف هم ارتباط برقرار کردیم.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شما همواره نظرات و دیدگاه‌ها را داشته باشید و حتما به دولت انتقال دهید، عنوان کرد: ما تلاش کردیم نگاه، نگاه رهبری باشد، خداباوری و مردم باوری جزء اصولی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت امور در حرکت‌های اداری و سازمانی باید همراه با نگاه تحولی باشد، ابراز کرد: عقب ماندگی در اجرای عدالت بسیار رنج دهنده است، در بروکراسی اداری در این شرایطی که داریم موجب پیچیدگی کار می‌شود، باید باهم مشکلات را حل کرد.

* کندی کارها موجب رنجش بیشتر می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه کندی کارها موجب رنجش بیشتر می‌شود، ادامه داد: عرصه‌های مختلفی هستند که باید رضایت خواص را داشته باشد که این همراهی مجلس و دولت را می‌طلبد بنابراین در دستگاه قضا که مجرم را می‌گرفتیم در اینجا در پی این هستیم که دست رانت‌خواری و مفسدین را قطع کنیم و دست کسانی که در اول خط هستند و مبالغی را می‌گیرند چراکه در این صورت مشکلات حل خواهد شد؛ ما به دنبال اصلاحات هستیم که خود کمک کننده است.

وی با تاکید بر اینکه در بدنه اجرایی استفاده از نیروهای تحول‌گرا و باانگیره و بااندیشه یک ضرورت است که می‌تواند کارساز باشد، گفت: آن روز که به عنوان دادستان در همدان بودم ۲۲، ۲۳ سال داشتم؛ امام(ره) به جوانان اطمینان کرد، وقتی دادستان کرج بودم 20 ساله بودم این اعتماد امام (ره) بود و رهبری هم همین سلوک را دارد؛ این عمل جواب داده و بنده هم در دولت با برخی موانع روبرو بودم از جوانان استفاده کردم و اعتقاد و باور دارم که از نیروهای جوان استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: استفاده از کارهای کارشناسی باور و اعتقاد بنده است، در کار اجرا باید مصمم شد و قاطع بود و در عرصه‌های دیگر هم همینطور، و در کار اجرایی بعد از کار کارشناسی باید تصمیم قاطع گرفت.

وی بیان کرد: شاید اولین دولتی هستیم که بعد از گذشت ۴۳ سال، در سال ۱۴۰۰ مدیران بالای کشور را با شاخص‌های مدیریتی ارزیابی کردم که در استان‌ها هم انجام می‌شود و این کاری است که تنها در این دولت به صورت مدون انجام شده است و دولت در حوزه‌های مختلف برنامه دارد و مسائل کشور را شناخته و برای آنها برنامه دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه حرکت‌های جهادی، پس از پیروزی انقلاب وقتی که سپاه شکل گرفت برای مردم ما و منطقه جهاد سازندگی شکل گرفت، گفت: طلاب و دانشجویان در کشور کارهای جهادی انجام دادند و جوانانی که تازه زندگی تشکیل دادند شب اول زندگی خود را در ارودهای جهادی سپری می‌کردند و ما در نظر داشتیم این کار جهادی را دنبال کنیم اما گروه‌های جهادی بسیاری تشکیل شده که خود جایگاه خاصی دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از حرکت‌های بنیادی دانشجویی در کشور تشکیل شده و سه چیز وظیفه ما است؛ هدایت، حمایت و نظارت و قرار شد گروه‌های جهادی با همین صفایی که دارند کار را ادامه دهند و به نتیجه رسیدیم شورای عالی سازندگی در کشور شکل گیرد که تشکیل شد و کار شروع شده و باید این کار با قوت بیشتری انجام شود.

* ممیزین مالیاتی به اصناف اعتماد کنند

آیت‌الله رئیسی در خصوص مالیات اصناف بیان کرد: نسبت به مسئله مالیات اصناف، این طبق قانون است که باید انجام شود ما به اصنافمان اعتماد داریم و به کارآفرینان خود اعتماد داریم مگر خلاف آن ثابت شود؛ باید به کسی که در بازار صاحب آبرو است توجه کرد، باید اعتماد کرد و باید ممیزین مالیاتی به اصناف اعتماد کنند.

وی گفت: مسئله رسیدگی به خانواده معظم شهدا که امام (ره) فرمودند مجموعه بنیاد شهید وظیفه رسیدگی به این خانواده‌ها را دارد عمده خانواده معظم شهدا اینگونه هستند باید به آنها رسیدگی کرد توجه به خانواده شهدا وظیفه است و در قانون هیئت دولت هم وجود دارد و تاکنون ۸۰ هزار نفر خانواده ایثارگر کارهای اداریشان انجام شده است، این خانواده‌ها از ولی نعمتان ما هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نسبت به استان همدان باید به چند نکته اشاره کنم مسئله اقتصاد کشاورزی است که ما از آن نگذشتیم و نخواهیم گذشت، کشاورزی استان را باید رسیدگی کرد، کشاورزی را باید محور قرار داد و هم کشت به صورت دیم که چند مشکل وجود دارد اصلاح امور کشت باید انجام شود برخی کشت‌ها بسیار آب‌بر هستند که باید اصلاح شود و این نظرات را باید از صاحب نظران کشاورزی پیگیری کرد.

وی ادامه داد: خیلی از روستاهای ما برق، جاده، خانه بهداشت و مدرسه دارد چرا روستاییان به شهر می‌آیند برای اینکه کشاورزی صرف نمی‌کند خیلی از روستاهای ما همه چیز دارند و ما باید اقتصاد روستا را فراهم کنیم.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: اقتصاد گردشگری خیلی مهم است باید هم اشتغال ایجاد کنیم و هم این گردشگری درآمد خوبی دارد که باید در این زمینه کارهای بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اقتصاد معدن ابراز کرد: برخی خام فروشی می‌شود که می‌توانیم صنایع را فعال کنیم و زیرساخت‌های موجود را فراهم کرد و کارخانه‌ها را با مواد اولیه فعال کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: برای فعال‌سازی واحدهای تولیدی که وجود دارد اما زیرساخت ندارد باید مشکلات آنها را رفع کنیم، مصمم هستیم واحدهای تولیدی را فعال کنیم که به چرخه تولید و اقتصاد وارد شوند و فعال شوند.

وی در خصوص ثبت تاریخی شهر همدان، گفت: شورای انقلاب فرهنگی در اولین جلسه خود آمادگی دارد این کار را انجام دهد، باید آن روز را که مهم‌تر است به عنوان روز همدان انتخاب کرد.

آیت الله رئیسی ابراز کرد: حجاب و عفاف قانون است همه باید به قانون عمل کنند و جای سلیقه شخصی و فردی نیست همه اداره‌ها باید به آن احترام بگذارند همه طبیعتا باید به قانون احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه ارتباط خود را با مجموعه دولت حفط کنید، عنوان کرد: با سازوکاری که فراهم شده به استاندار تاکید می‌کنم این ارتباط را حفظ کند و به نحو قوی‌تری ادامه دهد و نسبت به مسایل حساسیت‌زا که مهم است هرگز نباید بگذاریم این احساس رو به سردی رود و این احساس مسئولیت بسیار مهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمن می‌خواهد نیروهای انقلابی ما را ناامید کند اما آنها باید به فعالیت خود ادامه دهند تا تحولی در جامعه ایجاد شود، احساس مسئولیت نسبت به همگان است، قوت و قدرت در گرو کار گروهی است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی و اقتصادی که در مقابل تکانه‌ها تکان نخورد یکی از مولفه‌های دولت است؛ توجه به خون شهدا و زنده نگه داشتن یاد آنها همواره از مولفه‌های دولت است.

آیت الله رئیسی با اشاره به صنایع موشکی گفت: هر محصولی در کشور ساخته می‌شود ایجاد قدرت می‌کند، از همه مهم‌تر از مولفه‌های قدرت در کشور مولفه رهبری و توجه به رهنمودهای ایشان است که همه ما باید تلاش کنیم که تلاشی در تراز انقلاب اسلامی بیفتد و در تراز گام دوم اتفاقی بیفتد که خود را موظف کنیم در تحقق گام دوم انقلاب بیفتد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات