خبرهای داغ:
همدان- رئیس جمهور گفت: در سفر به استان همدان ۱۷۹ طرح مصوب شده که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی بوده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۵۸
|
۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نسبت به مساله آب در استان همدان به ویژه در شهر همدان مسائلی بوده که از آغاز کار دولت نسبت به این مشکل که گزارش شده بود پیگیری‌هایی انجام شد و از اولویت‌های کاری استاندار بود.

وی افزود: متاسفانه قریب ۱۷سال این پروژه ناتمام مانده که ظرف چند ماه گذشته به عنوان کار اصلی به صورت شبانه روزی پیگیری شد و حداکثر ظرف دو ماه آینده باید این کار انجام شود و این خواست مردم عملیاتی می‌شود.

رئیس جمهور گفت: نسبت به کشاورزی درست است که استان همدان استان کشاورزی است اما می‌تواند استان معدنی و گردشگری هم باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد روستایی در روستا بماند اینکه چرا روستاییان در روستا نمی‌مانند و می‎گویند در روستا کشاورزی صرف نمی‌کند، بنای ما این است که کشاورزی در روستا انجام شود، ابراز کرد: یکی از اقداماتی که انجام شده اصلاح مدیریت منابع آبی است و دیگری بحث کمبود آب است که در خیلی از شهرها نزولات آسمانی کم داریم اما به منزله این نیست که آب نداریم و برای مدیریت آب مردم باید کمک کرد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مساله دوم تعییر الگوی کشت است، و این تعییر از جمله کارهایی است که باید انجام گیرد، مصوباتی برای اقتصاد روستا انجام دادیم که باید انجام گیرد.

وی گفت: همدان شهری گران در مسکن است یکی از مسائل کشور و نیازهای جدی کشور مساله مسکن است، هرسال ۷۰۰ هزار و حداقل تا یک میلیون مسکن روستایی و شهری باید ساخته می‌شد که انجام نشده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در آغاز کار دولت ما یک عقب ماندگی در ساخت مسکن داشتیم و مصوبه قانونی پیش روی ماست که باید ساخته شود و یک میلیون مسکن حتمی است که باید انجام بشود.

وی با بیان اینکه وزیر مسکن پیگیر تامین زمین است، گفت: استان همدان عقب ماندگی در تامین مسکن داشت که با پیگیری استاندار و وزارتخانه وضع استان همدان متفاوت شده و رتبه پنجم را گرفته و نسبت به تامین زمین اقدام شده است.

آیت الله رئیسی افزود: جمع‌هایی که به صورت تعاونی اقدام کردند اما زمین ندارند تسهیلات در اختیار آنان قرار می‌گیرد و مصالح هم به آنها داده می‌شود، دانشجویان و زوج‌های جوان و تعاونی‌های آماده اجرای این طرح می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی تصریح کر: آنچه که باید به مردم همدان بگویم با کمک شماها و تعاونی‌ها و جمع‌هایی می‌توانند اقدامی انجام دهند که زمین و مصالح به آنها داده خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: در این سفر ۱۷۹ طرح مصوب شده که این طرح‌ها در حوزه‌های مختلفی بوده که ۳۵ طرح در حوزه‌های زیربنایی، ۳ طرح در حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۵ طرح در حوزه بهداشت و درمان، ۷۹ طرح در حوزه فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۳ طرح در حوزه اشتغال، ۲ طرح در حوزه صنعت و معدن که در مجموع ۱۷۹ طرح به تصویب رسیده که هرکدام جزئیاتی دارد.

وی همچنین عنوان کرد: بازسازی و احیا ۳۲ رشته قنات، تکمیل شبکه‌های فاضلاب همدان، ملایر، نهاوند، بهار، تویسرکان و اسدآباد، تکمیل تصفیه‌خانه‌های همدان و شهرک‌های صنعتی، آبرسانی به ملایر، تویسرکان و...، تکمیل سد خرمرود، تکمیل مجتمع‌های آبرسانی، و زیرساخت‌های کشاورزی از مواردی است که تصویب شده است.

آیت الله رئیسی همچنین به تکمیل پست‌های برق در شهرک‌های صنعتی ملایر، اسدآباد، تویسرکان و...، تاسیس نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر، تسویه و انتقال پسآب مناطف و شهرک‌ها، حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای اشاره کرد که تصمیماتی گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان تکمیل برخی از بیمارستان‌ها همچون تجهیز و تکمیل بیمارستان ۲۷۲ تختوابی اکباتان همدان، تکمیل و تجهیز مرکز جامع سرطان بیمارستان بعثت و ۱۴ مرکز سلامت روستایی و خانه بهداشت، تکمیل بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی رزن، حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی و فرهنگ هم هست که در موارد عدیده‌ای تکمیل مدارس نیمه تمام استان، بازسازی مدارس تخریبی و ناامن، تکمیل اردوگاه دانش آموزان استثنایی همدان، تکمیل سالن‌های ورزشی در همدان از دیگر موارد است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نسبت به حوزه اشتغال اعطای تسهیلات برای ۳۳ طرح اشتغالزایی که مساله اشتغال در استان برای ما مساله محوری است،  صورت گرفت و باید به سرعت اقداماتی در این زمینه انجام شود که مردم همدان از نگرانی بیکاری فرزندانشان بیرون بیایند و زمینه اشتغال بتواند در سطح همدان به شکل بهتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات