تبریز- چهلمین دوره مسابقات قران، عترت و نماز دانش آموزان دختر مقطع متوسطه کشور در تبریز آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۰۱
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در این مسابقات قرانی، تعداد ۳۰۰ نفر از دانش اموزان دختر از سراسر کشور به مدت سه روز در بخش آوایی با همدیگر رقابت می کنند.
این مسابقات در رشته های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ ۱۰ جزء ، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می شود.
چهلمین دوره مسابقات قرآنی دانش‌آموزی کشور دارای دو بخش آوایی و پژوهش برای دختران و پسران است که مرحله نهایی بخش آوایی در تبریز و بخش پژوهش در مشهد برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی دختران سراسر کشور در تبریز، ضمن اشاره به نقش دختران و زنان در زندگی پیامبران اسلام، به تاثیر به سزای معرفی قرآن در زندگی انسان‌ها تاکید کرد.

رضوان حکیم زاده، خطاب به دانش آموزان گفت: امروز، دختران ما به توصیه‌های آیات مبارک قرآن کریم در رابطه با نقش زنان و دختران در نشر قرآن عمل کرده‌اند؛ من به عنوان یک زن مسلمان به شما عزیزان افتخار می‌کنم چراکه وقتی صحبت از زندگی پیامبران می‌شود، حضور جدی زنان و دختران در این زندگی پر برکت به خوبی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر حضرت هاجر، پیشنهاد حضرت ابراهیم برای زندگی در مکه که در آن زمان سرزمین خشک و بی آب بود پذیرفت، به این دلیل بود که با برکات قرآن آشنا بوده و ایمان قلبی داشت، زنان کشور تاثیر از همین فرهنگ قرآنی، جوانان برومند خود را تربیت و پرورش می دهند و بنابراین با تاثیرپذیری از این فرهنگ، مادران عزیز کشور ما در زمان هشت سال دفاع مقدس، اسماعیل‌های خود را برای دفاع از میهن، قربانی کردند.

مرحله مجازی چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور از اول تا هفتم تیرماه با مشارکت حدود ۱۵۰۰ دانش آموز انجام شد و مرحله حضوری این مسابقات از دوم تا هشتم مرداد در تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات