شاهرود_ امام جمعه موقت شاهرود گفت: جوهر اسلام ناب از قیام عاشورا دین مسلمانان را دینی سیاسی نموده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۸۵۰
|
۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

جوهر اسلام ناب از قیام عاشورا دین را سیاسی کرده استبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه با بیان اینکه دانشگاه محرم معارف تکراری ندارد، اظهار کرد: استخراج معارف عاشورا، خودسازی، ترویج سلوک ایمان، اخلاقیات و معنویت را باید به تناسب اتفاق‌های روز تبیین کرد.
او افزود: با مرور اعتقادات و باور‌های اخلاقی و معنوی خود در محرم باید رفع نقایص و معرفت افزایی را دنبال نماییم.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه اصل مبارزه با طاغوت، بدعت‌ها، ظلم، استبداد، استکبار و استثمار سیاست دینی مسلمانان نشات گرفته از نهضت عاشورا است، ادامه داد: جوهر اسلام ناب از قیام عاشورا دین مسلمانان را دینی سیاسی نموده است.
او تصریح کرد: غدیر، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام سیاسی است.
امام جمعه موقت شاهرود اظهار کرد: برای برقراری عزاداری باشکوه در محرم امسال مردم دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و تزریق واکسن به ویژه دُز یادآور را جدی بگیرند.
او با اشاره به اینکه برخی سیاسیون داخلی دل در گروی غرب نهاده و با ایجاد شبهه می‌خواهند این باور را القاء کنند که از شعائر اول انقلاب مانند شعار «نه شرقی و نه غربی» در این زمانه فاصله گرفتیم، اظهار داشت: دیدار با سران روسیه و مذاکره با آن‌ها در پیشبرد منافع ملی با هوشیاری رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه غرب زدگان داخلی پاسخ دهند که در رژیم منحوس پهلوی که ایران در آغوش آمریکا و غرب بود چه نصیب ملت بزرگ ایران شد.
او به نشست سه روزه ائمه جمعه کشور با مقام عظمای ولایت به مناسبت پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: معظم له امامان جمعه را سخنگوی انقلاب و نماز جمعه را جای جمع شدن همه سلایق و گروه‌ها با همه اختلاف نظر‌ها برشمردند.
امام جمعه موقت شاهرود ابراز کرد: موضوع حجاب در بررسی تاریخ سیاسی و اجتماعی ملت‌ها به وضوح دیده می‌شود و خاستگاه همگانی قبل از رنسانس بود.
عبداللهیان تاکید کرد: بدحجابی و بی‌حجابی محصول فلسفه فکری غرب معاصر است که برخی جوامع از آن پیروی کرده و پیامد‌های آن نیز دامنگیر آنان شد.
او گفت: در اسلام و قرآن برای حجاب، پوشش، لباس و رنگ آن هم دستوراتی است که نشان از اهمیت این دین کامل برای جسم و روح بشر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها