امام جمعه ایلام:

فقدان مرحوم دکتر «عادل آذر» مصیبتی بزرگ برای جهان اسلام است/ قدر نخبگان جامعه را بدانیم

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه درگذشت مرحوم دکتر «عادل آذر»، مصیبتی در حد ملی و فراملی و برای همه کسانی است که از خدمات چنین شخصیتی محروم شده اند.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۳۳
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

 

به گزارش خبرگزاری  بسیج، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۹ مرداد) در مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر «عادل آذر» در مسجد جامعه شهر ایلام، با تسلیت ایام سوگواری و عزای سیدالشهدا حضرت امام حسین(ع) و ماه محرم، اظهار کرد: در این ایام نه تنها شخصیت برجسته ای نه تنها از خطه نخبه پرور دهلران و استان ایلام، بلکه شخصیتی از جمهوری اسلامی ایران و فراتر از آن دانشمندی فرزانه از دانشمندان برتر جهان اسلام به دیار ابدی هجرت کرد و همه ما را مغموم کرد.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه این جلسه برای تکریم و بزرگداشت شخصی فرهیخته و برجسته دکتر عادل آذر برگزار شده است، تصریح کرد: این شخصیت بزرگ  وجودش و رفتنش مایه درس برای ما است، چنین چهره مدیر نخبه ای در سطح ملی و دانشمندی در سطح جهان ایلام،  در یکی از روستاهای دور افتاده دهلران با حداقل امکانات تلاش کرد و در چنین جایگاه رفیعی قرار گرفت.

 

وی افزود: مرحوم دکتر آذر، قبل از اینکه به عنوان یک دانشمند و مدیر مطرح باشد به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس، مجاهد فی سبیل الله و جانباز مطرح است و جایگاهی که خداوند متعال به رزمندگان راه خدا می دهد قابل مقایسه با مقامات دنیایی نیست و بسیار ارزشمند و والا است.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رزمنده بودن شرطش این است که دنیا و تمام داشته های  دنیای خود را  اعم از مال، پست و مقام را با آخرت معامله کند، ابراز کرد: اگر انسان از خود و هر آنچه که داشت بگذرد،  در این جایگاه رفیع جهاد فی سبیل الله قرار گرفت، در عرصه جهاد در راه خدا پاداش بزرگی در نزد خداوند دارد و این وعده الهی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد:  مرحوم آذر، دوره تحصیلات مدرسه، میز کلاس و مدرسه را رها کرد  و در جبهه حضور پیدا کرد و یکی از فرماندهان دفاع مقدس  نقل می کند که رفتار و منش مرحوم دکتر آذر متفاوت از دیگران بود، در سن نوجوانی به افتخار جانبازی در عملیات والفجر ۳ در خطه  خونرگ مهران نائل آمد و هیچ موقع  ایشان مانور رزمندگی و جانبازی نداد و این مقام ارزشمندی است که برای ایشان ذخیره آخرت خواهد بود.

 

وی بیان کرد: ایشان توانست اعتماد حوزه انتخابیه خود را جلب کند و در حوزه انتخابیه دهلران در مجلس هفتم حضور پیدا کرد و برای قانونگذاری کشور تلاش کرد، در مرکز آمار کشور، دیوان محاسبات کشور و مشاور رئیس جمهوری محترم کشور نقش بزرگی ایفا کرد و توان علمی بالایی داشت که  صدها کتاب نگاشته و کتاب های ایشان به عنوان متن درسی دانشگاه های  مختلف کشور مورد تدریس و پژوهش قرار می گیرد.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ایشان یکی از ۱۰۰  دانشمند برتر جهان اسلام بوده است، گفت: شخصیتی امین، پاکدست مورد اعتماد و جز نیکنامی و خوش اخلاقی به چیز دیگری اشتهار نداشت و مایه فخر و افتخار استان ماست، درگذشت مرحوم دکتر عادل آذر، مصیبتی در حد ملی و فراملی بوده است و مصیبتی برای همه کسانی است که از خدمات چنین شخصیتی محروم شدند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه تاثیر و نقش ایشان در حد ملی و فراملی بوده است، ابراز کرد: خلاء وجود دکتر آذر، مصیبتی برای کشور ما و جهان اسلام بوده و جهان اسلام از خدمات علمی و مدیریتی این شخصیت نخبه، محروم شده است و باید تلاش کنیم، مصیبتی است که بر جهان اسلام وارد شده است،ما باید تلاش کنیم قدردان نخبگان، شخصیت ها، بزرگان و مدیرانمان قبل از اینکه از دنیا بروند، باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه تکریم نخبگان و بزرگان لازم است و باید قدر آنان را دانست، خاطرنشان کرد: ما باید نخبگان را کمک کنیم که در جایگاه رفیع قرار گیرند، مرحوم دکتر آذر توانست با آثار و صدها کتاب و مقاله، تربیت دانشجویان و با مدیریت خود، نام خود را جاودانه کند و او برای مردم ما نامی جاودانه و الگو خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام با تسلیت درگذشت مرحوم دکتر آذر به خانواده ایشان، مردم استان و جامعه علمی کشور و تقدیر از ستاد بزرگداشت آن مرحوم در استان، خاطرنشان کرد: ایشان در مسیر اهل بیت(ع) و ولایت بود و تمام توان خود را برای خدمت به مردم  کشور صرف کرد و در این مسیر کوتاهی نداشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار