حجت الاسلام احمدی در مراسم سوگواری دومین روز از دهه اول محرم که در مصلای شهرکرد برگزار شد گفت: در مجالس حسینی، باید ولایتمداری، تقویت روح استکبار ستیزی و بصیرت افزایی انجام شود.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۴۹
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم دومین روز از دهه اول محرم در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه الله علیه شهرکرد با حضور عزاداران و دلدادگان حسینی برگزار شد.

در این مراسم دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا علیه السلام اشاره و تأکید کرد: مردم ولایتمدار در ماه عزای حضرت امام حسین علیه السلام شهر را سیاه‌پوش کردند و هیئات و دسته‌های عزاداری به راه انداختند و برای ترویج فرهنگ غنی عاشورا در جامعه شب و روز در تلاش هستند.

حجت الاسلام شیخ ابوالفضل احمدی ادامه داد: در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، باید مشق آزادگی، ایثار،فداکاری، استکبار و ظلم ستیزی گرفت و با شهامت مقابل دشمنان ایستاد، باید سعی کنیم محافل خامس آل عبا و عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه السلام را در این ماه محرم، به عزاداری سکولار تبدیل نکنیم.

کارشناس مسایل مذهبی، اضافه کرد: یک بخش عزاداری امام حسین علیه السلام اشک ریختن است، یک بخش آن توجه به هدف سیدالشهدا علیه السلام و توجه به مقصد آن حضرت است که ان‌شاءالله عزاداری‌های ما به شکلی باشد که اهداف مقدس حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، را برجسته کنیم.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، حفظ مکتب و شریعت ائمه ی اطهار، تزکیه نفس، کسب بیشتر معرفت نسیت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ، ایجاد وحدت و همدلی بین امت مسلمان، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی، از دیگر اهداف والایی شرکت در محافل و مجالس حسینی است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: عزاداری و گریه کردن برای شهدای کربلا، تجدید بیعت با عاشورا و فرهنگ شهادت و تغذیه فکری و روحی با این مکتب عاشورای حسینی است.

قرائت زیارت عاشورا ، مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکراست مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم الحرام تا روز عاشورای حسینی صبح ها از ساعت 6:30 الی 8 در فضای باز مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات