خبرهای داغ:
امیر سرتیپ سپهری‌راد:

امتداد خون شهیدان ما امتداد خون شهیدان کربلا است/ رمز زنده ‌ماندن واقعه عاشورا تبیین واقعیت‌های حماسه عاشوراست

همدان-معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امتداد خون شهیدان ما امتداد خون شهیدان کربلا است، بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۴۸۳۵۱
|
۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری‌راد امروز در یادواره شهدای «سوباشی» که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: معمار این انقلاب امامی است که یک تنه در مقابل دشمنان ایران و اسلام ایستاد و به ما و همه مستضعفین جهان درس ایستادگی آموخت و برای آحاد مردم کشور عزیز و به ویژه نیروهای مسلح روح عزت و خودباوری و «ما می‌توانیم» را به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نهایت درایت و هوشمندی هدایتگر لحظه به لحظه انقلاب اسلامی ایران در مسیر پر تلاطم جهان امروز است، گفت: امیدواریم هرچه زودتر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستان پرتوان و با برکت مقام معظم رهبری به محضر مولا و مقتدایمان تحویل داده شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با اشاره به اینکه در تقویم قمری رویدادی مهم‌تر از واقعه کربلا و عاشورا  نداریم، اضافه کرد: این ایام در تقویم هجری شمسی یادآور رشادت‌های رزمندگان ما است که با نثار خونشان از دین، شرف و سرزمین خودشان دفاع کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، به ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا تاکید و بیان کرد: خداوند را شاکرم در مراسمی که به نام و یاد شهدا است در مراسم گرامیداشت شهدای پدافند هوایی سایت سوباشی همدان توفیق حضور یافتم.

امیر سپهری‌راد به تقارن ایام عملیات غرورآفرین عملیات مرصاد با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و عنوان کرد: بزرگداشت حماسه عاشورایی 5 مرداد سال 67 مصادف با آغازین روزهای حماسه عاشورایی شهدای کربلا شده که خود حاوی نکته است.

وی با بیان اینکه امتداد خون شهیدان ما امتداد خون شهیدان کربلا است، بر لزوم تبیین حقایق و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس تاکید و اظهار کرد: رمز زنده ‌ماندن واقعه عاشورا به دلیل تبیین واقعیت‌های حماسه عاشورا توسط حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) است به طوری که اگر این بزرگواران در طول سال‌های متمادی زندگی خود مجاهدت و تبیین و افشاگری نکرده بودند و حقیقت فلسفه عاشورا و هدف امام حسین(ع) را بیان نمی‌کردند از واقعه عاشورا برای امروز، چیزی باقی نمی‌ماند درصورتی که این نصف روز حادثه، چه‌قدر در تاریخ ما برکت کرده و تا امروز هم زنده و الهام‌بخش است و به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای است که باید در ابعاد مختلف تبیین شود، به وجوه مشترک حماسه عاشورا و حماسه هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: به فرموده رهبری اگر نخواهیم هشت سال جنگ خود را با آن هشت‎ تا 9 ساعت عاشورای امام حسین(ع) مقایسه کنیم یا آن را خیلی درخشان‎تر بدانیم‎، که واقعاً هم همین است، ما حادثه‌ای را در تاریخ نمی‌شناسیم که با فداکاری آن نصف روز قابل مقایسه باشد؛ همه چیز کوچک‌‎تر از آن است‎ اما بالاخره طرحی از آن است.

وی با اشاره به اینکه در حماسه عاشورا و حماسه هشت سال دفاع مقدس، مبارزه بین جبهه حق و باطل تجلی پیدا کرده است، گفت: تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس می‌تواند برای جامعه منشأ اثر باشد؛ دفاع مقدس گنجی است که باید بتوانیم آن را استخراج کنیم و این هنر ما است که بتوانیم استخراج کنیم چراکه امام سجاد (ع) توانست همان چند ساعت گنج عاشورا را استخراج کند.

امیر سپهری‌راد اضافه کرد: خون مطهر امام حسین(ع) در کربلا و در غربت برزمین ریخته شد اما بزرگ‌ترین مسئولیتی که برعهده امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) قرار گرفت از همان لحظه اولی بود که این پیام را به دست گیرند و در سرتاسر دنیای اسلام آن را به شکل‌های گوناگن منتقل و تبیین کنند که این حرکت برای احیای دین حقیقی و دین حسین ابن علی(ع) و آن هدفی که امام حسین(ع) برای آن شهید شد یک امر ضروری و لازم است.

وی با اشاره به اثربخشی تبیین واقعه عاشورا توسط امام سجاد(ع) مطرح کرد: یزیدیان تصورشان بر این بود که پس از حادثه عاشورا دیگر اثری از اهل بیت(ع) نخواهد بود در صورتی که با خطابه‌های امام سجاد(ع) و تبیین ایشان و نهضت حضرت زینب(س) این خیال واهی آنان نقش بر آب شد که هرگز اجازه ندادند واقعه و حادثه عاشورا در زمان و مکان خودش فراموش شود که درس‌های فراموش نشدنی و مهم تاریخ برای همه نسل‌ها است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه یزیدیان امروز نسبت به انقلاب ما که با شعار «هیهات منا الذلة» به تأسی از قیام عاشورا و فرهنگ حسینی پایه‌گذاری شده تلاش کردند تا این شور حسینی را در نطفه خفه و از نشر آن در جهان جلوگیری کنند، تاکید کرد: این رویای آشفته هرگز تعبیر نشد و نخواهد شد.

وی آغاز جنگ تحمیلی را یکی از بزرگ‌ترین توطئه‌های یزیدیان معاصر دانست و بیان کرد: این توطئه که توسط صدام از آستین غرب بیرون آمد در حقیقت حمله به کشور ما حمله به انقلاب بود و انقلاب ما تاوان هزینه سنگین مقابله با منافع آمریکا را داد چرا که انقلاب اسلامی منافع آمریکا را در منطقه را برهم زده بود.

امیر سپهری‌راد با تاکید بر اینکه با جنگ تحمیلی یکی از طولانی‌ترین و نا برابرترین جنگ‌ها و جنگ اسلام و کفر و جنگ حق و باطل توسط جهان غرب و شرق به ایرانی تحمیل شد که تنها ۱۹ ماه از انقلاب آن می‌گذشت، اضافه کرد: حمله به رادار سوباشی که منجر به آسمانی شدن ۱۹ افسر پدافند شد یک حمله ناجوانمردانه بود که ۹ روز بعد از قطعنامه ۵۹۸ صورت گرفت.

وی به نقش‌آفرینی شهدای «سوباشی» در دوان جنگ تحمیلی پرداخت و بیان کرد: سنگربانان بی‌سنگر و مردان عاشورایی ما در سوباشی در دفاع از دین و شرف و وطنشان شهادت را انتخاب کردند، و با بدنی مجروح و سرهای پانسمان شده که حاصل حملات صبح همان روز به سایت سوباشی بود در جلوی اهریمن ایستادند و به جای وارد شدن به پناهگاه‌هایی که در چند قدمی آنها بود همچون یارن امام حسین (ع) که بدون سپر در مقابل آماج تیرهای دشمن ایستادگی کردند، این دلاوران نیز در برابر موشک دشمن بی‌سنگر ایستادند و شهادت را انتخاب کردند و آسمانی شدند و اگر بدن شهدای عاشورا در کربلا «اربا اربا» شد، بدن 20 گل پرپر شده در سایت رادر سوباشی بر اثر اصابت موشک قطعه قطعه شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: شهدای سوباشی با ایستادگی خود شهادت «احلی من العسل» را انتخاب کردند و در سایت رادار سوباشی با وجود اینکه ساعت شیفت تمام شده بود و مجروح حملات هوایی صبح بودند و وظیفه و اجباری بر ماندن نداشتند و در چند قدمی پناهگاه بودند و با وجود آنکه می‌دانستند و می‌توانستند در کسری از دقیقه دفاع و عملیات را رها کنند و جان خود را نجات دهد، مقابله و مبارزه را انتخاب کردند و در نهایت شهادت «احلی من العسل» را انتخاب کردند و حماسه عاشورایی شد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح نقش پدافند هوایی در طول دوران دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: پدافند هوایی ارتش در طول دوران جنگ درخشش کم نظیر از خود به نمایش گذاشت و کارایی و اثربخشی آن در آزمون عملی محک خورد به طوری که به خوبی با کمترین تجهیزات کل جنگ را اداره کرد و با مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان جان‌برکف نیروی پدافند هوایی ارتش در کنار سایر نیروها، دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند و رویای آنها هیچ گاه محقق نشد.

امیر سپهری‌راد با تاکید بر اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس با در اختیار داشتن اولین مرکز فرماندهی و کنترل منطقه توانست با مدیریت صحنه‌ نبرد، امنیت و ایمنی بیش از ۲ میلیون پرواز را در طول جنگ تحمیلی برقرار کند، اظهار کرد: نقش مهم و ارزنده پدافند هوایی از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز بر کسی پوشیده نیست و تاکنون هیچ گونه عملیات زمینی از دوران دفاع مقدس تا به امروز بدون چتر پدافند هوایی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه با فرمان مقام معظم رهبری در شهریور سال ۸۷ پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش جدا شد، اظهار کرد: در طول این ۱۴ سالکه از تشکیل پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد همواره مایه عزت و اقتدار بوده و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است به طوری که نقش مهم وحیاتی ان در تامین امنیت کشور کاملا ملموس است.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه امروز پدافند هوایی در کشور ما بنا به تعبیر فرمانده معظم کل قوا به عنوان اولویت اول نیرو‌های مسلح است، گفت: امروز پدافند هوایی کشور خط مقدم دافاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است، پدافندی که با وجود تهدیدها و تحریم‌های امروز، یکی از قدرت‌های برتر در منطقه است و این اقتدار امروز به برکت خون شهیدان دیروز و دعای فرمانده معظم کل قوا و دعای خانواده شهدا و آحاد مردم کشور است.

وی ایمان به آرمان‌های امام(ره) و انقلاب اسلامی را وظیفه امروز همه دانست و یادآور شد: ما واررث شهدا و وام‌دار شهادت این عزیزان هستیم بنابراین در هر پست و مقامی و در شغل و مرامی مکلف به شناخت و ادامه راه شهدا هستیم تا روزی که با شهدا ملاقات می‌کنیم شرمنده آنها نباشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات