خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس:

اجرای 310 برنامه در محورهای مختلف، از جمله برنامه های پیش بینی شده برای سالروز ابلاغ پیام9بندی رهبری به جهادگران است

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: در سالروز دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری و ابلاغ پیام‌۹بندی، 310 برنامه در محورهای مختلف پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۵۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، اسماعیل قزل‌سفلی مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در جمع خبرنگاران در نشست خبری ویژه سالروز پیام‌مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی به پیام ۹ بندی ایشان اشاره و اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری برای جهادگران همواره به مثابه چراغ راه است.
وی با بیان اینکه پس از این فرمان و بیانات مقام معظم رهبری در راستای توسعه و همگانی کردن گفتمان جهادی، به بروز این بیانات در کرونا با مسابقه خدمت‌رسانی اشاره کرد و افزود: جهاد روایت برای انتقال این خدمات به مردم پس از این خدمات شکل گرفت و پرچمدار این حهاد، خبرنگاران هستند.
قزل‌سفلی توانمندسازی به لحاظ فکری، اخلاقی و در دیگر حوزه ها را از دیگر خواسته‌های مقام معظم رهبری از جوانان عنوان کرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی پدیده‌ای است که متن آن برآمده از مرگدم است و هرکاری که مردمی بود، یعنی با دل است و لاجرم هم بر دل می نشیند: و گروه‌های جهادی هم مولود همین کار دلی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: گروه‌های جهادی مصداق بارز خلقات میانی بین مردم و مسئولین هستند و در عرصه‌های مختلف عمرانی، آنوزشی، بهداشت و سلامت ، کشاورزی ، دامپزشکی ، آبرسانی و دیگر عرصه ها در حال خدمت‌رسانی هستند.
قزل‌سفلی گفت: مهمترین محور فعالیت خود را گروه‌های جهادی قرار دادیم تا بستر مناسبی برای خدمت‌رسانی داشته باشیم و در این راستا دو بال برای پشتیبانی و سرعت بخشیدن به مارعای جهادی پیش‌بینی کردیم.
وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به کار جهادی، به ازای هر شهرستان و ناحیه مقاومت ، یک شورای جهادی را پیش‌بینی کردیم که از نیروهای همان ناحیه انتخاب می‌شود، تصریح کرد: در کل شهرستانهای ما یک شبکه بیش از ۷۰۰ نفری ایجاد شده که خود عرصه تعریف کرده و با برنامه‌ریزی فعالیت می‌کنند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به مجمع جهادی استان که از شورای هر ناحیه تشکیل می‌شود ، به قرارگاه عملیات جهادی برای پشتیبانی گروه‌های جهادی اشاره کرد و ادامه داد: این قرارگاه‌ها چند مدل و الگو دارد که یکی جغرافیامحور است که در استان ۵نمونه از این قرارگاه داریم.
قزل‌سفلی با بیان اینکه در تلاشیم تا برای هر محله یک قرارگاه عملیات جهادی محله‌ای و هر شهرستان یک قرارگاه شهرستانی ایجاد کنیم، تصریح کرد: قرارگاه عملیات جهادی موضوعی یا مسئله‌محور از دیگر قرارگاه‌هاست که قرارگاه عملیات جهادی اجتماعی با محوریت معاونت اجتماعی سپاه، سلامت محور با بسیج پزشکی ، دانش‌آموزای و دانشجویی، از نمونه‌های این قرارگاه‌هاست.
وی گفت: در مجموعه بسیج سازندگی در این روزهای سالروز دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری و پیام‌۹بندی، برنامه‌هایی پیش‌بینی کرده ایم که شامل ۳۱۰ برنامه در محورهای عمرانی با جهاد آبرسانی به ۳۷۲روستای استان، ۱۵۰ واحد مسکن روستایی و جانمایی ۱۵۰واحد دیگر، کمک به راههای روستایی، بین مزارع، و آسفالت پاسگاه‌های انتظامی؛ نشست‌های گفتمان جهادی، رونمایی از نشریه منهای نفت، اجلاسیه ۴۰۰ نفری عاشورایی جهادگران با حضور مهمانان کشوری با حضور شوراهای جهادی و کارگروه‌ها، و تمرکز فعالیتهای تابستانی نیروهای جهادی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با اشاره به فعالیت بیش از ۲۹هزار جهادگر در طول تابستان، ادامه داد: این جهادگران تا ۳۱ شهریور به فعالیت عمومی و تخصصی می پردازند.
افتتاح برخی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله ۳۵صندوق قرض‌الحسنه ، ۱۷نمایشکاه محصولات خانکی، ۶۲کارکاه خرد مشاغل خانگی ، ۸همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی با تجلیل از کارآفرینان این عرصه ، احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۵کیلوواتی با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، شرکت توزیع برق و دفتر امور روستایی استانداری فارس، از جمله دیگر اقداماتی است که به گفته قزل‌سفلی در این ایام انجام شده یا می‌شود.
وی، ایجاد فرصت‌های شغلی کوچک و خانگی از محل تبصره بودجه سال ۱۴۰۰ را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان مرد و افزود: ۳هزار ۱۰۰ فرصت شغلی کوچک تا کنون ایجاد شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با تاکید براینکه در ادبیات اقتصادی ایجاد شغل کار سختی، چه برسد به ایجاد بازار برای فروش محصولات ، به خرید یا ایجاد بازار محصولات تولید شده را از دیگر خدمات این سازمان عنوان کرد.
قزل‌سفلی گفت: نیروهای جهادی زودتر از مسئولین، و حتی در این روزها قبل از سیل برای پیشگیری به مناطق پیش‌بینی شده حضور یافتند و به خدمت‌رسانی به مردم مشغولند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها