امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی است

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با اشاره به این نکته که امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی است گفت: همراهی مردم شرط اصلی برای تحقق آرمانهای والای اسلامی و انقلابی و رسیدن به تمدن اسلامی است.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۷۸
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱

سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی، فرمانده سپاه شهرستان چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در چابهار به مناسبت دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر زنده شود بسیاری از فسادها و ناملایمات از بین می رود.

وی با اشاره به این مطلب که باید مراحل امر به معروف و نهی از منکر را که بحث ضرورت و اهمیت، تعریف واژه امر به معروف، شرایط وجوب امر به معروف، احکام، آداب و موانع را جزء سرفصل اصلی امر به معروف و نهی از منکر بشناسیم، افزود: امر به معروف و نهی از منکر حیات طیبه را در زندگی جاری می کند.

سرهنگ سارانی بیان کرد: منظور از حیات طیبه، رساندن بشریت به هدف ذاتی است که پروردگار متعال به انسان عطا می کند.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده رسیدن به تمدن اسلامی و حیات طیبه است و هدف امام حسین(علیه السلام) از حرکت به سوی کربلا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: چه بسا که بی توجهی مردم آن زمان و بی تفاوتی نسبت به این فریضه مهم حادثه گودال قتلگاه رابه وجود آورد.

فرمانده سپاه چابهار افزود: اگر انسان در جامعه رفاه مادی، آسایش، پیشرفت و آبادانی دنیا و آخرت می خواهد باید این فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند و مورد توجه جدی قرار دهد تا بسیاری از اختلاس های میلیاردی، فسادها، اعتیاد و بی بند و باری در جامع ریشه کن شود.

سارانی در ادامه شرایط تحقق دولت اسلامی و تمدن اسلامی را تشریح کرد و در پایان گفت: همراهی مردم شرط اصلی برای تحقق آرمانهای والای اسلامی و انقلابی و رسیدن به تمدن اسلامی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار